سه شنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۰۶:۵۴ ۶۳۶
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

حمایت از 30 هزار کسب‌وکار کوچک و ایجاد 100 هزار شغل پایدار

معاون توسعه مدیریت وسرمایه انسانی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: در سطح کشور ۳۰ هزار طرح اشتغال زایی و کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید است که این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۰۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

حمایت از 30 هزار کسب‌وکار کوچک و ایجاد 100 هزار شغل پایدار

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، علیرضا دوست‌محمدی در آیین افتتاح کارخانه تولید قطعات ماشین‌آلات سنگین در اردبیل، اظهار کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال در استان اردبیل ۶۸۲ طرح اشتغالزایی با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید به بهره بردای می رسد.

او اظهار داشت: این طرح‌ها با پرداخت تسهیلات ۱۱۴ میلیارد تومانی صندوق اجرایی و عملیاتی شده تا فرصت اشتغال یک‌هزار و ۹۷۵ نفر در استان اردبیل فراهم آید.

معاون توسعه مدیریت وسرمایه انسانی صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: امسال از محل تبصره ۱۸ صندوق به احیای صنایع و واحدهای تولیدی غیرفعال کمک می‌کند تا فرصت اشتغال بیشتر در استان‌های مختلف فراهم آید که حمایت از طرح‌های اشتغالزای زنان سرپرست خانوار جز رویکردهای آن‌ است.

دوست‌محمدی سیاست دولت سیزدهم را برقراری عدالت در ابعاد مختلف اعلام کرد و ادامه داد: صندوق پیشرفت و عدالت در کنار همه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در استان‌ها شکل می‌گیرد تا فعالیت‌های گسترده‌ای را در حمایت از طرح‌های تولیدی و صنعتی شاهد باشیم.

معاون صندوق کارآفرینی امید سیاست صندوق را حمایت از طرح‌های اقتصادی خرد، کوچک و متوسط بیان کرد و گفت:‌ در کنار تداوم پرداخت تسهیلات و وام‌دهی با شرایط سهل، رصد اشتغال انجام شده نیز از دیگر رویکردها است.

دوست‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بر اساس ارزیابی و نظارتی که بر طرح‌های تولیدی در مراحل پرداخت تسهیلات انجام می‌شود، از طریق سامانه رصد نیز اشتغال ایجاد شده مورد دقت و پایش قرار می‌گیرد تا کمترین انحرافی را در پرداخت تسهیلات شاهد نباشیم.

او بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید بزرگترین صندوق در حمایت از کسب و کارهای خرد و متوسط در کشور است و تمام سعی این صندوق بر این بوده تا با حمایت از تولید و پشتیبانی از طرح‌ها با نوآوری، دانش‌بنیان و صادرات‌محور بتواند حرکت مؤثری را انجام دهد.

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور تصریح کرد: صندوق در پرداخت تسهیلات به سه بخش صنعت، معدن و خدمات توانسته در یک سال اخیر حرکت‌های مؤثری را انجام دهد تا با فعال شدن واحدهای تولیدی امکان صادرات آنها نیز فراهم آید.

او معرفی طرح‌های اشتغال‌آفرینی از سوی دستگاه‌های اجرایی مختلف را منطبق بر رویکردها و سیاست‌های دولت سیزدهم یادآور شد و اضافه کرد: به دور از تمرکزگرایی سعی می‌کنیم تا در همه پهنه‌های سرزمینی و مناطق کشور اعم از شهری و روستایی از طرح‌های مختلف و متنوع حمایت کرده و اشتغال مؤثری را ایجاد کنیم.

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: حمایت از اشتغال جوانان، زنان و پشتیبانی از طرح‌های زنجیره‌ای و خوشه‌های تولید جز اقدامات و فعالیت‌های مؤثر صندوق است که امسال نیز ۳۷ هزار طرح مورد حمایت صندوق بوده تا با پرداخت تسهیلات ۶ هزار میلیارد تومانی بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

محمدی‌دوست گفت: در دولت سیزدهم صندوق کارآفرینی امید تسهیلات متنوعی را به مبلغ هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده و این روند همچنان با سرعت و قوت ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: