دوشنبه, ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۱۰ ۹۴۱
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در تربت‌حیدریه ۳۰۰ درصد افزایش یافت

رییس صندوق کارآفرینی امید تربت‌حیدریه و مه‌ولات استان خراسان رضوی گفت: ۱۷ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و بلند مدت از ابتدای سال جاری تاکنون به متقاضیان شهرستانهای تربت‌حیدریه و مه‌ولات پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۳۰۰ درصدی برخوردار است.

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در تربت‌حیدریه ۳۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید به نقل از ایرنا، احسان خدابنده افزود: از این میزان ۱۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان در قالب ۵۸ فقره پرونده و با اشتغالزایی ۷۸ نفر به متقاضیان تربت‌حیدریه و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۱ فقره با اشتغال ۱۶ نفر در مه ولات پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: این تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و طبق قانون تنها به افرادی تعلق گرفته است که فاقد شغل، بیمه، چک برگشتی و معوقات بانکی و همچنین دارای مجوز قانونی یا موافقت اصولی بوده اند.

خدابنده با بیان اینکه تبصره ۱۸ در حمایت از تولید و اشتغال است، افزود: بنابراین متقاضیان آن اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که به دنبال تولید و اشتغال باشند از تسهیلات کم بهره برخوردار می شوند.

وی گفت: اشتغال‌ این طرحها در حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی و میراث فرهنگی شامل تولید ادوات کشاورزی، عرقیات گیاهی و همچنین تولید کیف و زیورآلات سنتی است.

رییس صندوق کارآفرینی امید تربت‌حیدریه همچنین به اجرای طرح "یک روستا یک محصول" در روستای "بسک" از توابع شهر بایگ اشاره کرد و افزود: در این راستا به ۲۸ نفر، ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار در رشته ابریشم‌ و در روستای "فدرد" از توابع بخش مرکزی تربت حیدریه به ۹ فقره پرونده ۹۰ میلیون تومان پیرامون فرش بافی پرداخت شد.

گفتنی است روستای بسک مهد تولید ابریشم در تربت حیدریه است، ضمن اینکه این شهرستان حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد ابریشم ایران را تولید می کند.

رییس صندوق کارآفرینی تربت حیدریه ادامه داد: این طرح در راستای راهبرد صنعتی‌سازی روستاها با رویکرد منبع‌گرایی مبتنی بر مزیت رقابتی روستا با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت‌پذیری افراد جامعه محلی به منظور ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس از شهر به روستا اجرا می‌شود.

خدابنده همچنین به رویکرد دیگر صندوق کارآفرینی در پرداخت تسهیلات اشاره و اظهار کرد: در قالب "صندوق خرد محلی" و بر اساس تفاهمنامه با بهزیستی، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی ۴۸ صندوق ویژه بانوان روستایی در تربت حیدریه ایجاد شد که در سطح استان خراسان رضوی به لحاظ آمار کمی بیشترین تعداد شهرستانی است.

وی افزود: در همین راستا امسال ۴۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۱۹ میلیون تومان در تربت حیدریه پرداخت شد.

وی همچنین در تشریح عملکرد صندوق‌های خرد محلی گفت: این صندوق‌ها نهادهای تأمین مالی محلی و در هر روستا ٢٥ نفر عضو آن هستند که اعضای آنها در حوزه‌های تسهیل‌گیری، توانمندسازی، ایجاد و توسعه اشتغال آموزش دیده و فعالیت می‌کنند.

منبع:
آدرس کوتاه شده: