دوشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۱۷ ۳۲۴
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

روستاهای سیستان و بلوچستان در مسیر فناوری

رویداد انتقال فناوری به روستا در سیستان و بلوچستان با هدف توسعه کسب و کارهای روستایی با حضور کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان با محوریت جنوب استان در بندر چابهار برگزار شد.

روستاهای سیستان و بلوچستان در مسیر فناوری

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، محمدصادق حسنی مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید در این باره گفت: این دومین رویداد انتقال فناوری با عنوان روستای نوفن در سیستان و بلوچستان است که پس از زاهدان در چابهار برگزار شد.

حسنی با اشاره به اینکه فناوری یکی از ابزارهای اساسی برای توسعه جوامع بویژه در حوزه کشاورزی است افزود: صندوق کارآفرینی امید در چند سال اخیر با اجرای الگوهای مختلف برای توسعه کسب و کارهای روستایی تلاش کرده است.

محمدصادق حسنی الگوهای "هر روستا یک محصول" "روستای بدون بیکار" و " صندوق‌های خرد محلی" را از جمله طرح‌های موفق اجرا شده صندوق کارآفرینی امید برای توسعه روستاها عنوان کرد و افزود: از مهر ماه امسال نیز الگوی انتقال فناوری به کسب و کار های روستایی با عنوان "روستای نوفَن" را در کشور آغاز کردیم.

او با اشاره به ظرفیت های سیستان و بلوچستان در توسعه کسب و کارهای روستایی تاکید کرد: تقویت مشاغل روستایی در این استان که نیمی از جمعیت آن روستانشین هستند باید بر پایه فناوری پیش رود تا رشد و توسعه اقتصاد جوامع محلی را در پی داشته باشد.

حسنی با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید به عنوان حلقه میانی برای توسعه کسب و کارهای روستایی بر پایه فناوری‌ است، بیان کرد: توسعه شیلات، گلخانه‌های محصولات کشاورزی و صنایع دستی از مهمترین بخش‌های حمایتی الگوی روستای "نوفن" در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

غلامعلی صمصامی مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان نیز گفت: امسال بیش از هزار و 200 طرح اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان با تسهیلات صندوق به بار نشسته است که 60 درصد این کسب و کارها در حوزه روستایی بود.

او اظهار داشت: در سال آینده نیز با طرح روستای نوفن مشاغل روستایی در این استان به بهره وری بهتر در اولویت حمایت تسهیلاتی قرار خواهند گرفت.

در این رویداد صاحبان کسب و کارهای فناورانه تجربیات خود را در اختیار بهره بردارن قرار دادند.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: