شنبه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ۰۶:۰۹ ۲۴۵
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

برگزاری رویداد هم اندیشی روستای نوفن در استان خوزستان

رویداد هم اندیشی شناسایی ظرفیت هادر خصوص انتقال فناوری به روستاهای استان خوزستان با عنوان "روستای نوفن" با حضور نمایندگان شرکتهای دانش بنیان در این استان برگزار شد.

برگزاری رویداد هم اندیشی روستای نوفن در استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، محمدصادق حسنی مدیر زیست بوم کسب وکار صندوق کارآفرینی امید کشور هدف از این طرح را انتقال تکنولوژی و فناوری های نوین و محصولات شرکت های دانش بنیان در شناسایی ظرفیت های استان خوزستان در حوزه کسب و کارهای روستایی دانست .

او با اشاره به ظرفیت های مناسب استان خوزستان در حوزه پروش ماهیان گرمابی ، کشاورزی و خاک حاصلخیز، افزود: اجرای طرح روستای نوفن می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر کارافرینی استان خوزستان و عملکرد کسب و کار در بخش های کشاورزی ، فرآوری محصولات ، و پرورش ابزیان استان خوزستان دارد.

حسنی افزایش بهره وری و ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی را از مهم ترین اهداف راهبردی صندوق کارآفرینی امید در حمایت و پشتیانی شرکت های دانش بنیان در این طرح عنوان کرد و افزود: در طرح روستای " نوفن" به دنبال انتقال این فناوری و دانش به بخش کشاورزی روستایی هستیم تا به این هدف ارتقا بهره وری در تولیدات روستایی برسیم.

وی صندوق کارآفرینی امید را در این طرح حلقه واسط کسب و کارهای خُرد روستایی و شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: یکی دیگر از اهداف اجرای طرح روستای نوفن تغییر روشهای سنتی کسب و کار روستایی است که امروز جوابگو نیاز خود جامعه روستایی از نظر درآمد و اشتغال نیست، اما اگر این کسب و کارها به روش های نوین همراه با تکنونولوزی روی بیاورند ، برچالش عدم بهره وری در تولیدات کشاورزی فایق خواهیم آمد .

حسنی همچنین بر توسعه و ارتقا صنایع دیگر روستا در این طرح تاکید کرد و آن را نیز مانند محصولات کشاورزی با اهمیت دانست و گفت: به طور کلی حمایت از توسعه روستا، اشتغال، افزایش تولیدات روستایی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و حفظ امنیت غذایی از مهم ترین اهداف این طرح است.

عبدالجلیل دیناروند مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان با اشاره به اینکه این استان با وجود داشتن ظرفیت های مناسب در حوزه های مختلف می تواند باعث رشد کارآفرینی و توسعه کسب و کار شود. گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد حمایتی تامین مالی در کسب و کار و کارآفرینی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در کسب و کارهای خرد و کوچک ، و توسعه کارآفرینی و شناسایی ظرفیت ها در خوزستان اقدامات مهمی از جمله روستای بدون بیکار ، صندوق های خرد محلی و روستای محصول محور را انجام داده و در اکنون نیز با روستاهای مستعد رشد اقتصادی در حوزه فناوری و انتقال آن به روستاهای استان در قالب روستای نوفن اقداماتی را در دستور کار قرار داده است .

دیناروند همچنین با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در انتقال فناوری به روستاها بیان کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند در تسهیل و ایجاد زنجیره فروش محصولات تولیدی روستاها و انتقال تکنولوژی و فناوری تاثیر مهمی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: