شنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ۱۹:۳۰ ۷۷۴
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

حضور کارآفرینان در ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در بندرعباس

ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در بندرعباس با شرکت کارآفرینان و صنعتگران با بیش از 100 غرفه برگزار شد.

حضور کارآفرینان در ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در بندرعباس

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص این نمایشگاه گفت: ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با برپایی 103 غرفه با همکاری صندوق کارآفرینی امید، اداره‌کل بهزیستی، شهرداری بندرعباس و پشتیبانی استانداری در بندرعباس دایر شده است.

مهدی خورگوئی سرپرست صندوق کارآفرینی امید این استان نیز با اشاره به اینکه صنعتگران صنایع‌دستی استان هرمزگان با تمام ظرفیت‌ها در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، افزود: در این نمایشگاه رشته‌های مختلف حصیربافی، گلابتون دوزی، سفال، رودوزی‌های سنتی، چاقوسازی، مس، معرق و... سایر صنایع‌دستی استان هرمزگان که به لحاظ تنوع جایگاه ویژه‌ای در کل کشور دارند، برای عرضه و فروش به نمایش درآمده است.

خورگوئی با اشاره به نقش این نمایشگاه ها در رونق فروش صنایع دستی افزود: در استان هرمزگان تعداد 438 صندوق خرد روستائی و عشایری ایجاد شده و هدف گذاری برای 200 صندوق جدید در دستور کار صندوق کارآفرینی امید استان است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان هرمزگان بیان کرد: بانوان توانمند در روستاها با ایجاد صندوق های خرد محلی موجب رونق گرفتن کسب و کارهای کوچک شده اند و صندوق کارآفرینی امید در حمایت از ایجاد و توسعه این صندوق ها و رفع موانع پیش روی آنها با تمام توان وارد شده است.

هرمزگان دارای ۸۰ هزار صنعتگر است که ۹۸ درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: