چهارشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ۰۷:۴۱ ۳۹۱
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

۲هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۷۲۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی قرض‌الحسنه به ارزش ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در استان پرداخت شد.

۲هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، پژمان نوروزی افزود: این تسهیلات در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، خدمات فناوری اطلاعات، گردشگری و بوم‌گردی، صنایع دستی، فعالیت‌های گلیم‌بافی و پوشاک پرداخت شده و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این صندوق ،با کمیته امداد حضرت امام(ره)،سازمان بهزیستی،جهاد کشاورزی، صنایع دستی و میراث فرهنگی،اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی،اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفاهم‌نامه‌هایی برای پرداخت تسهیلات به امضا رسانده است که تسهیلات پرداختی در این زمینه طی سال گذشته بالغ بر1500 میلیارد ریال بوده است.

وی تاکید کرد: بخش عمده این تسهیلات در زمینه تبصره ۱۸ بودجه عمومی کشور و تعهدات دولت در حوزه اشتغال و بخش دیگر آن در زمینه توانمندسازی جوامع محلی برای توسعه زنجیره ارزش است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری بیان داشت : همچنین صندوق به عنوان بازوی توانمند دولت در راستای پاسخ به نیازهای جامعه تعداد 261 فقره بالغ بر 126 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و ضروری به درخواست های سفر ریاست جمهور به استان پرداخت کرده است .

نوروزی ادامه داد: با اینکه پرداخت مابقی تسهیلات ویژه سفر ریاست جمهوری در دست اقدام است، گفت: درصدد جذب اعتبار برای پرداخت تسهیلات مذکور به متقاضیان هستیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون صندوق خرد محلی در مناطق مختلف این استان برای کمک به از کسب و کارهای کوچک راه اندازی شده است.

نوروزی با بیان اینکه هر یک از این صندوق ها به صورت میانگین ۱۵ تا ۵۰ صندوق شغل ایجاد کرده عنوان کرد: تاکنون نزدیک به 40 میلیارد ریال برای راه اندازی18 صندوق های خرد محلی چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری شده است.

نوروزی اظهار کرد: کمک به معیشت خانواده های روستایی، دسترسی آسان زنان روستایی به تسهیلات ارزان قیمت از مزایای این طرح است.

وی اضافه کرد: این تسهیلات بصورت خودگردان با تشکیل گروه های کوچک اشتغالزایی در زمینه مختلف به متقاضیان پرداخت می شود.

نوروزی درباره پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت: تسهیلات اشتغالزایی پس از تصویب طرح مربوطه و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود و ضمن اعمال نظارت جدی نسبت به ارائه مشاوره نیز اقدام خواهد شد.

وی افزود: پس از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های اشتغال در صورت نیاز، تسهیلات تکمیلی پرداخت می‌شود تا آن طرح به مرحله اجرایی برسد.

نوروزی با بیان اینکه تضامین اخذ شده توسط صندوق کارآفرینی امید در خور افراد بیکار جامعه است، گفت: متقاضیان تسهیلات این صندوق، عموما افراد رانده شده از بانک‌های دیگر هستند.

وی افزود: در سرفصل تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری و بند الف تبصره ۱۸ بیشترین تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با توجه به وضعیت بیکاری موجود در استان چهارمحال و بختیاری با جدیت درصدد تخصیص صحیح اعتبارات اشتغالزایی هستیم تا در راستای کاهش نرخ بیکاری، موثر واقع شویم .

منبع:
آدرس کوتاه شده: