شنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۰۹ ۱۲۳۵
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

رویداد هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی در کهگیلویه و بویراحمد / صندوق کارآفرینی امید به کمک روستائیان شتافت

آغاز طرح روستای نوفن کهگیلویه و بویراحمد با هدف انتقال فناوری و تکنولوژی به کسب‌کار‌های روستایی و افزایش بهره وری و ارزش افزوده برای این کسب و کار‌ها از سال قبل توسط صندوق کارآفرینی‌امید‌زده شده و این اقدام راهبردی زمینه بازگشت‌امید به روستا‌های استان را نوید می‌دهد.

رویداد هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی در کهگیلویه و بویراحمد / صندوق کارآفرینی امید به کمک روستائیان شتافت

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید؛ مدیر صندوق کارآفرینی‌امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق در راستای حمایت از کسب و کار‌های خرد و روستایی و تجربه‌های سال‌های قبل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و تبصره ۱۸ طرح راهبردی روستای نوفن را اجرایی کرده است.
همت الله ناصری ابراز کرد: روستای نوفن با انتقال فناوری‌ها به روستا‌ها اجرایی می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری به کمک روستائیان می‌شتابند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی‌امید کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیشتر روستائیان در تحویل محصول خود به صورت سالم و ارگانیک به بازار با مشکل مواجهند اما در سایه این طرح با انتقال فناوری به روستا‌ها و استفاده از خدمات شرکت‌های دانش بنیان مشکلات آن‌ها رفع می‌شود.
ناصری عنوان کرد: در این طرح از خدمات شرکت‌های دانش بنیان در جهت تولید استفاده خواهد شد و شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.
مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی‌امید گفت: از سال گذشته طرح روستای «نوفن» در استان‌ها توسط این صندوق آغاز شده و تلاش می‌شود با برگزاری استانی این رویداد، تولید محصولات فناور را در جهت حل مشکلات کسب و کار‌های روستایی شناسایی و حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های دانش بنیان انجام گیرد.
محمد صادق حسنی اظهار داشت: طی روز‌های اخیر چهاردهمین رویداد روستا‌های نوفن با هدف انتقال فناوری‌ها و تکنولوژی به کسب و کار‌های روستایی برگزار شد.
وی افزود: این رویداد تلاش می‌کند که در کل کشور و استان‌ها ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دارای محصول فناوری را شناسایی و در اختیار کسب و کار‌های روستایی قرار دهند.
مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی‌امید تصریح کرد: هدف کلی این طرح افزایش بهره وری و ارزش افزوده برای کسب و کار‌های روستایی است.
حسنی تأکید کرد: برای انجام این مهم استان‌ها به صورت مجزا بررسی می‌شوند چون ظرفیت‌ها و منابع استان‌ها متفاوت است.
وی بیان کرد: همچنین طرحی را از سال گذشته معاونت روستایی رئیس جمهور با عنوان مدار ( مولد، دانش بنیان و اشتغال آفرین و روستایی) آغاز کرد.
مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی‌امید ادامه داد: این طرح با هدف شناسایی شرکت‌های دانش بنیان و کمک به توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها انجام شد.
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستا‌های استان باید به سمت نوآوری و فناوری برده شوند زیرا معیشت بسیاری از ما وابسته به روستاهاست.
روح‌اله رحیمی افزود: پارک علم و فناوری به دنبال این است که دهکده نوآوری و فناوری را در حوزه کشاورزی در این استان راه‌اندازی شود.
وی تأکید کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان استان از همین روستا‌ها هستند و منابع و ظرفیت‌های خدادادی همچون منابع طبیعی در روستا‌ها واقع شده است چنانچه بخواهیم بیکاری، آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم باید به سمت کسب و کار‌های فناورانه و نوآورنه و طبیعت دوست مبتنی بر منابع طبیعی، منابع آب، گردشگری و کشاورزی برویم.
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هم اینک در حوزه کشاورزی ۲۰ شرکت وجود دارد که چهار مورد از آن‌ها دانش بنیان هستند.
البته باید توجه داشت ترویج فرهنگ فناوری و آماده‌سازی جامعه روستایی برای پذیرش فناوری صورت گیرد تا شاهد توسعه همه جانبه استان باشیم.

آدرس کوتاه شده: