شنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۳:۵۳ ۳۰۶
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

اجرای 20 امین رویداد هم اندیشی "روستای نوفن" در استان زنجان

رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به روستاها با نام طرح "روستای نوفن" به میزبانی استانداری و صندوق کارآفرینی امید استان زنجان برگزار شد .

اجرای 20 امین رویداد هم اندیشی "روستای نوفن" در استان زنجان

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، رویداد هم اندیشی طرح "روستای نوفن" با حضور محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و توسعه منطقه ای، حسنی مدیر زیست بوم کسب وکار صندوق کارآفرینی امید ، معظمی مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، مدیران کل دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه اشتغال استان، نمایندگان شرکتهای دانش بنیان در محل سالن جلسات پیامبر اعظم استانداری برگزار شد .

حسنی مدیر زیست بوم کسب وکار صندوق کارآفرینی امید نیز هدف از همایش طرح "روستای نوفن "را انتقال فناوری های نوین و محصولات شرکت های دانش بنیان به حوزه کسب و کارهای روستایی دانست و با اشاره به مزیت ها و ظرفیت های استان، ابراز امیدواری کرد اجرای طرح نوفن می تواند باعث بهبود عملکرد کسب و کار بخش های کشاورزی ، فرآوری محصولات و شیلات استان ایفا کند .

حسنی افزایش بهره وری و ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی را از مهم ترین اهداف راهبردی صندوق کارآفرینی امید در حمایت و پشتیانی شرکت های دانش بنیان در این طرح عنوان کرد و افزود: در طرح روستای " نوفن" به دنبال انتقال این فناوری و دانش به بخش کشاورزی روستایی هستیم تا به این هدف ارتقا بهره وری در تولیدات روستایی برسیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح روستای نوفن در برخی از استان های کشور مانند هرمزگان، سیستان بلوچستان، گیلان ، یزد ، سمنان و کرمان، گفت: از نتایج مثبت اجرای طرح و شبکه سازی انجام شده در بهبود و افزایش عملکرد در تولید محصولات و دامنه سود برای کارآفرینان بویژه در مناطق روستایی اشاره کرد.

حسنی از تمام مراکز تحقیقات دستگاه های اجرایی، مراکز رشد، دانشگاه ها و مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان استان زنجان خواست با ارایه طرح و ایده های خلاق و نوآورانه بویژه در حوزه های فرآوری محصولات کشاورزی، شیلات و در راستای افزایش بهره وری و همچنین ارزش افزوده محصولات، صنایع و تولیدات روستایی استان از حمایت های صندوق کارآفرینی امید در این طرح استفاده کنند.

وی در ادامه به توضیح شش روش تامین مالی در طرح روستای نوفن پرداخت که در همه این شش روش علاوه بر سرمایه گذار طرح، شرکتهای دانش بیان از طرق مختلف از منافع مادی و سرمایه گذاری در انتقال دانش به روستا منتفع خواهند شد.

حسین محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ، با اشاره سهم 40 درصدی جمعیت روستا از جمعیت استان گفت: چهل درصد از اقتصاد استان نیز سهم روستاها می باشد و بایستی با توجه به اینکه تولید در روستا اتفاق می افتد سهم روستاها دراقتصاد استان نیز افزایش پیدا کند.

او بیان کرد: خلاء حضور دانش بنیان ها در روستاها بایستی برطرف شود و کسب و کارهای روستای بایستی با فناوری های نوین ارتباط داشته و استفاده نمایند. و صندوق نیز با ارائه تسهیلات به شرکتهای و کارآفرینان استفاده کننده از فناوری های نوین در روستاها به دنبال رفع این خلاء می باشد.

وی افزود: زنجان دارای بیشترین تولیدات در زیتون، حبوبات، سیر، زردآلو و گندم و... بوده می تواند سود و ارزش افزوده داشته باشد که استقرار صنایع نوین منجر به این امر خواهد شد.

محمدی از تشکیل کارگروه دانش بنیان و رفع موانع استغال روستایی در استان خبر داد و افزود سهم صندوق کارآفرینی امد از کل پرداختهای شبکه بانکی شانزده صدم درد است ولی به اندازه 9/18 درصد اثر گذاری در توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک تاثیر گذار بوده است.

هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از تولید 400 هزار تن گندم در استان خبر دادکه حدود 6 همت برای کشاورزان عایدی خواهد داشت و این مبلغ در بانکهای استان سپرده خواهد شد که می توان از ان در حوزه اشتغال با انجام تفاهمات استفاده کرد.

مقدم پناه مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان هم گزارشی از اقدامات و عملکرد استان در حوزه اشتغال روستایی و تبصره 18 در طی سالهای گذشته ارائه کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان تنها نهاد حامی مالی کسب وکارهای خرد وکوچک، تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه در اختیار واحدهای تولیدی قرار می دهد.

در پایان رویداد نمایندگان شرکتهای دانش بنیان انتقادات، نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با نحوه حمایت و تامین مالی توسط صندوق و شبکه بانکی بیان کردند که مسئولین مربوطه پاسخ ها و راهنمایی های لازم را ارائه دادند.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: