دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ۰۵:۳۷ ۲۶۸
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای ایجاد ۴۷۰ طرح اشتغال در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک پرداخت کرد.

صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، هادی رضازاده افزود: ۴۰ درصد این طرح ها در حوزه صنعت، ۳۵ درصد در بخش کشاورزی و ۲۵ درصد در بخش خدمات بوده و اولویت ایجاد طرح های تولیدی در حوزه روستا و مناطق عشایری است.

وی بیان کرد: ایجاد گلخانه، بومگردی، گردشگری، مجتمع های بین راهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و دانش‌بنیان از مهمترین طرح هایی هستند که با دریافت تسهیلات منجر به ایجاد شغل پایدار شدند.

به گفته مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی به ازای هر طرحی که در این صندوق ایجاد می شود برای ۱.۲ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: رسالت این صندوق بیشتر ایجاد کسب و کار های خرد و کوچک است که به نوعی با پرداخت ۵۰۰ تا یک میلیارد ریال یک شغل ایجاد خواهد شد و در طرح های خود اشتغالی نیز به ازای پرداخت تا حدود سه میلیارد ریال یک شغل پایدار توسط متقاضیان ایجاد می شود.

رضازاده بر مشاوره متقاضیان وام های اشتغالزایی نیز تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و به ویژه دامپروری بدلیل خشکسالی با چالش مواجه است که بیشتر متقاضیان را به سمت ایجاد طرح های گردشگری، صنایع دستی، پرورش قارچ و طرح های مشابه هدایت شده اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی با بیان اینکه ۹۸ درصد طرح هایی این صندوق فعال هستند افزود: تنها حدود ۲ درصد طرح ها دچار انحراف شده اند که بازپرداخت تسهیلات پیگیری می شود.

وی افزود: ۵۷۲ بازدید از طرح های اشتغال این صندوق از ابتدای امسال تاکنون انجام شده است و تنها هفت طرح غیر فعال بوده است و مابقی طرح ها همه فعال هستند.

رضازاده با بیان اینکه تسهیلات پرداختی این صندوق هدفمند ارایه می شود گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل هر روستا و منطقه به متقاضیان وام های ایجاد کسب و کار داده می شود که خوشبختانه بسیار موفق عمل شده است.

بررسی ۹ هزار درخواست مردمی سفر رییس جمهور

وی خاطرنشان کرد: صندوق کارآفیرنی امید خراسان شمالی در سفر رییس جمهور میز خدمت دایر کرد و ۹۰۰ نامه برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه و ایجاد کسب و کارهای خرد را دریافت کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر این شهروندان این استان نامه هایی برای دریافت تسهیلات به سایر سازمان ها نوشته بودند و به این صندوق ارجاع داده شد که با احتساب نامه های میز خدمت به ۹ هزار نامه رسید.

وی گفت: تاکنون به ۱۳۷ نامه پاسخ مثبت داده شد که بیشتر این تسهیلات برای ایجاد کسب و کار های خرد و کوچک و همچنین تامین نیاز های ضروری زندگی بوده است.

منبع:
آدرس کوتاه شده: