سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ۰۳:۵۵ ۴۸۶
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه

صندوق کارآفرینی امید به اشتغال هزار و 695 نفر در استان کرمانشاه کمک کرده است

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با بیان اینکه این صندوق 343 فقره تسهیلات با اعتبار 970 میلیارد ریال در پنج ماه سپری شده از سال جاری پرداخت کرده است، گفت: صندوق کارآفرینی امید در این راستا به تثبیت و ایجاد اشتغال 1695 نفر در استان کرمانشاه کمک کرده است.

صندوق کارآفرینی امید به اشتغال هزار و 695 نفر در استان کرمانشاه کمک کرده است

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، عظیمی فشی در خصوص عملکرد صندوق کارآفرینی امید استان درسال 1401 بیان کرد : در سال گذشته 1986 فقره تسهیلات با اعتبار بیش از 2507 میلیارد ریال پرداخت شده که این میزان از تسهیلات نیز زمینه تثبیت و ایجاد اشتغال 2574 نفر را فراهم نموده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در 3 سرفصل ابنیه ، تجهیزات و سرمایه در گردش پرداخت می شود و بر اساس رسالت خود و به منظور جلوگیری از انحراف پرداخت این اعتبارات، طرح های حمایت شده، قبل، حین و پس از پرداخت مورد نظارت قرار می گیرند .

وی برنامه ها و سیاست های حمایتی صندوق را سازگار با شرای مناطق کمتربرخوردار دانست و عنوان کرد: اعتبارات تخصیص داده شده به صندوق کارآفرینی امید زمینه ساز تثبیت و ایجاد اشتغال موثر در مناطق شهری و روستایی و ارتقای شاخص های کسب و کار و اشتغال شده است .

عظیمی فشی از جمله این برنامه ها را حمایت از زنان روستایی تولید کننده در قالب صندوق های خرد محلی عنوان کرد و گفت : امسال تاکنون ۶۲ صندوق خُرد محلی در استان کرمانشاه با پرداخت 118 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مورد حمایت قرار گرفته است.

عظیمی فشی بیان داشت: حمایت از کسب و کارهای خُرد محلی در ایجاد اشتغال، ارزش افزوده محصولات باغی، دامی و صنایع دستی بسیار با اهمیت است، لذا از مهم ترین برنامه های صندوق کارآفرینی امید با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی مانند جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی، بسیج سازندگی و دیگر ارگان ها حمایت از این صندوق های خُرد محلی در راستای تامین مالی و توانمند سازی زنان روستایی است .

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه اجرای این مدل حمایتی در کشور را موفق ارزیابی کرد و افزود: در استان های پیشرو در پیاده سازی این طرح از جمله کرمانشاه ، شاهد کاهش نرخ بیکاری زنان تولیدگر روستایی هستیم به طوریکه با حمایت های صورت گرفته تعداد 1240 نفر از این زنان روستایی در قالب صندوق های خرد محلی در استان از تسهیلات قرض الحسنه از ابتدای سال تاکنون بهره مند شده اند .

وی در بخش دیگری در خصوص دیگر برنامه های در دست اقدام صندوق کارفرینی امید در سال جاری گفت : چند سیاست اعتباری برای حمایت از تثبیت و ایجاد اشتغال در استان داریم که از جمله آن طرح روستای نوفن است که حلقه اتصال بین شرکتهای دانش بنیان و فن آور و کسب و کارهای روستایی است و با اجرای آن و انتقال تکنولوژی های نوین شرکتها به کسب و کارهای روستایی شاهد افزایش بهره وری و راندمان این کسب و کارها و نیز ارتقای سطح فنی شرکت های دانش بنیان خواهیم بود.

عظیمی فشی تجهیز استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی مجتمع شیلات شهدای شهرستان قصرشیرین به کمک یک شرکت دانش بنیان به فناوری های روز را از جمله حمایت های صندوق کارآفرینی امید در راستای اجرای طرح روستای نوفن ذکر کرد و افزود: با اجرای این فرایند ضمن کاهش میزان تلفات ، بهره وری این واحدهای تولیدی و به نسبت میزان اشتغال آنها افزایش یافته است .

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در بخش دیگری از این مصاحبه به سایر برنامه های در دست اجرای صندوق در سال جاری از جمله طرح هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل موجود در استان و اعتبارات پیش بینی شده ، حمایت های صورت گرفته در این خصوص باعث افزایش شاخصه های اشتغال و نیز رونق کسب و کار مناطق روستایی و حتی مهاجرت معکوس به روستاها گردد.

وی همچنین به برنامه صندوق کارآفرینی امید در احیای واحدهای اقتصادی نیمه تکمیل ، نیمه فعال و غیر فعال در قالب طرح نهضت احیا با همکاری دستگاههای اجرایی مانند جهاد کشاورزی ، سازمان صمت و میراث فرهنگی پرداخت و گفت: جلسات اولیه اجرای این طرح انجام شده و واحدهایی که در این وضعیت قرار دارند در حال شناسایی و معرفی به صندوق هستند که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد اشتغال جدید و بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید استان باشیم .

استان کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

منبع:
آدرس کوتاه شده: