یکشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۴۳ ۲۷۵
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

تقدیر از باغداران و کارآفرینان برتر در دهمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان

دهمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان با مشارکت صندوق کارآفرینی امید در سمنان برگزار و از باغداران و کارآفرینان برتر تجلیل شد.

تقدیر از باغداران و کارآفرینان برتر در دهمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، این جشنواره ملی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، نماینده مجلس شورای اسلامی دامغان، معاون مدیرعامل بانک کشاورزی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور، استاندار استان سمنان و مسئولین استانی برگزار شد.

استاندار سمنان در این جشنواره گفت: بیش از ۹۵ درصد از پسته استان سمنان در شهرستان دامغان تولید می شود و ۱۷۰۰۰ هکتار از باغات شهرستان دامغان با تولید بیش از ۴۲۰۰۰ تن پسته تازه و ۱۴۰۰۰ تن پسته خشک و ۷۰۰۰ میلیارد تومان درآمد اقتصادی ، توسط باغداران پر تلاش دامغانی مدیریت می شود.

همچنین مدیر صندوق کارآفرینی امید سمنان درباره مشارکت صندوق در این جشنواره گفت: با توجه به برگزاری جشنواره کاربوم صندوق کارآفرینی در سراسر کشور و همچنین با هدف آگاه سازی جامعه محلی و کمک به شناسایی ظرفیت های کسب و کار در استان سمنان برای کمک به کارآفرینان در این اجرای این جشنواره سهیم بودیم.

حافظی اظهار داشت: این جشنواره در راستای پیاده سازی حلقه های ارزش افزوده که یکی از انگیزه های اصلی کشاورزان و باغداران دامغانی برای پسته به صورت تازه است و به منظور ترغیب کشاورزان برای پرهیز از خام‌فروشی و بهره گیری از صنایع تبدیلی و فرآوری، برای دهمین سال متوالی با برنامه های مختلف علمی، سرمایه گذاری و تشویقی برگزار شد.

در پایان این جشنواره از چند تن از کارآفرینان، کشاورزان و باغداران دامغانی با اهدای تندیس تجلیل شد.

منبع:
آدرس کوتاه شده: