دوشنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ۰۵:۳۰ ۳۰۹
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

پرداخت 100 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق گردشگری روستایی استان ایلام

امسال ۱۹ طرح گردشگری در استان ایلام با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۵ نفر براه اندازی شده است.

پرداخت 100 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق گردشگری روستایی استان ایلام

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید؛ دالوند مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ایلام گفت: این صندوق با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی توانسته چرخه خود اشتغالی و رونق بوم گردی را در استان تکمیل کند به گونه‌ای که امسال نیز با پرداخت 100 میلیارد ریال ۱۹ طرح گردشگری در استان با اشتغالزایی ۴۵ نفر به صورت مستقیم راه اندازی شده است.

دالوند اضافه کرد: از سال ۹۷ تاکنون با پرداخت 1380 میلیارد ریال تسهیلات در مناطق روستایی برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در استان و در حوزه گردشگری فرصت شغلی پایدار ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ایلام ادامه داد: امسال 250 میلیارد ریال تسهیلات در مناطق روستایی اختصاص یافت که با استقبال خوب، 100 درصد آن تا پایان مردادماه به متقاضیان معرفی شده از سوی کمیته فنی استان تسهیلات پرداخت شده است.

گفتنی است شهرستان دره شهر با داشتن بیش از دویست اثر تاریخی و محوطه باستانی از مناطق هدف گردشگری کشور است که سالانه بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این آثار بازدید می‌کنند.

ظرفیت‌هایی که موجب رونق و توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی هم در شهرستان شده است.

فضا‌های سنتی که علاوه بر معرفی آثار تاریخی و سنت‌های بومی و محلی به گردشگران باعث ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار نیز در مناطق روستایی و عشایری شده است.

ویدیوی این خبر را در لینک زیر ببینید.

https://aparat.com/v/q87rF

منبع:
آدرس کوتاه شده: