سه شنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ۱۰:۱۶ ۲۵۹
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

صندوق کارآفرینی امید برای بیش از ۶۰۰ نفر در خراسان رضوی اشتغال ایجاد کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: این صندوق طی ۶ ماهه نخست امسال با پرداخت هزار و ۳۱۲ میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال تسهیلات توانسته است برای ۶۰۷ نفر در استان اشتغال ایجاد کند.

صندوق کارآفرینی امید برای بیش از ۶۰۰ نفر در خراسان رضوی اشتغال ایجاد کرد

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید امین خوش قامت افزود: این میزان تسهیلات پرداخت شده از هزار و ۳۸۹ میلیارد و ۶۵۴ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته به صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی بابت ۶۷۸ فقره پرونده پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مبلغ ۳۶ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال در حوزه سایر تسهیلات اشتغال پرداخت شده از محل منابع وجوه مردمی، مبلغ ۲۴۲ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال از محل سایر تفاهم‌نامه‌های منعقده با دستگاه‌های اجرایی مانند بنیاد برکت، بنیاد علوی، مدارس غیرانتفاعی، سازمان زندان‌ها و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در خصوص تسهیلات پرداخت شده به تفکیک بخش‌های اقتصادی گفت: ۳۴ درصد از تسهیلات پرداخت شده امسال در بخش کشاورزی، ۲۷ درصد در بخش خدمات، ۳۲ درصد در بخش صنعت و هفت درصد در بخش وام ضروری بوده است.

خوش قامت افزود: همچنین ۳۱ درصد از تسهیلات پرداخت شده در ۶ ماه نخست امسال به ۲۵۹ متقاضی زن و ۶۹ درصد تسهیلات به ۴۱۹ متقاضی مرد پرداخت شده است.

کاهش ۵۰ درصدی پرداخت تسهیلات در حوزه قرارداد عاملیت تبصره ۱۸

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: میزان اعتبارات تخصیص یافته، پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی بوده است و علت آن دیر ابلاغ شدن اعتبارات در حوزه قراردادهای عاملیت تبصره ۱۸ ماده واحده برنامه و بودجه، اشتغال روستایی و تفاهمنامه‌های منعقده با سازمان‌های مختلف طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بوده است.

خوش قامت افزود: به طور مثال از میزان تسهیلات پرداختی ۶ ماهه نخست امسال مبلغ ۱۹۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مربوط به ۳۴ فقره پرونده تسهیلات در حوزه قراردادهای عاملیت تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ بوده است که سبب ایجاد اشتغال برای ۴۹ نفر شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته مبلغ هزار و ۹۴۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون برای ۶۰۴ فقره پرونده تسهیلات در حوزه قراردادهای عاملیت تبصره ۱۸سال ۱۴۰۰ پرداخت شده که سبب ایجاد اشتغال برای ۷۶۵ نفر شده است.

این مسوول گفت: افزایش خدمت‌رسانی مطلوب و پرداخت به موقع تسهیلات در صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی نیازمند توجه و نگاه جدی مسولان و دولت و افزایش و پرداخت به موقع اعتبارات اختصاص یافته در این حوزه است.

خوش قامت افزود: اعتبارات حوزه قراردادهای عاملیت تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ ، مهرماه امسال ابلاغ شده است که با این اعتبارات، میزان تسهیلات پرداختی در نیمه دوم امسال نیز افزایش خواهد یافت.

افزایش حدود هشت برابری پرداخت تسهیلات در حوزه استغال روستایی

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی با بیان این که پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود هشت برابر افزایش یافته است عنوان کرد: طی این مدت ۷۱۹ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال تسهیلات در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ۱۵۶ فقره پرداخت شده که سبب ایجاد اشتغال برای ۲۴۰ نفر شده است.

خوش قامت افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۹۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال برای ۴۹ پرونده با ایجاد اشتغال برای ۷۱ نفر بوده است.

وی با بیان این که یکی از رسالت‌های اصلی صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۴۰۲ احیای واحدهای اقتصادی است عنوان کرد: این صندوق از محل تفاهمنامه‌ای که با معاونت روستایی ریاست جمهوری دارد به احیای کسب و کارهایی که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و نتوانستند به بهره‌برداری برسند و کسب و کارهایی که با ۵۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند و تا کنون تراکنش مالی نداشتند کمک خواهد کرد تا به چرخه اقتصاد بازگردند.

منبع:
آدرس کوتاه شده: