شنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ۰۶:۴۹ ۳۱۶
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

برگزاری جشنواره (به) هیوا با مشارکت صندوق کارآفرینی امید در استان اردبیل

جشنواره کسب و کارهای بومی و محلی کاربوم با محوریت هیوا (به) با حضور نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان کوثر، امام جمعه شهرستان، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان، مدیران استانی و شهرستانی، کارشناسان و باغداران استان اردبیل و با مشارکت صندوق کارآفرینی امید در شهرستان کوثر برگزار شد.

برگزاری جشنواره (به) هیوا با مشارکت صندوق کارآفرینی امید در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل، طهماسب فرهنگ مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در این جشنواره گفت: مشارکت صندوق کارآفرینی امید با سایر دستگاههای اجرایی فرصت خوبی برای شناسایی حلقه های مفقوده و شبکه سازی و ایجاد زنجیره ارزش در کسب و کارهاست.

فرهنگ افزود: صندوق کارآفرینی امید از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و تسهیلات قرض الحسنه به ترتیب نفر اول 200 میلیون تومان، نفر دوم 150 میلیون تومان و نفر سوم 100 میلیون تومان حمایت مالی می کند.

او با اشاره به طرح های استراتژی محور صندوق کارافرینی امید برای رونق کسب و کار به خصوص در روستا ها بیان کرد: در این جشنواره به نفرات برتر تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اردبیل اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بوده و در راستای ایجاد انگیزه، انتقال تجربه های کسب و کار، شناسایی ظرفیت های گردشگری و آگاه سازی ذینفعان موثر خواهد بود.

وی شهرستان کوثر را یکی از مراکز مهم تولید میوه هیوا (به) معرفی کرد و گفت: میوه "به" تولیدی در این شهرستان از مرغوب‌ترین انواع "به" بوده که از این ظرفیت در بخش گردشگری نیز می توان بهره برد.

فرماندار شهرستان کوثر و همچنین امام جمعه شهرستان در این مراسم از صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل به پاس مشارکت تنها نهاد مالی در این جشنواره و حمایت از باغداران شهرستان تقدیر ویژه نمودند و گفتند: تسهیلات قرض الحسنه صندوق کارآفرینی امید به باغداران موجب دلگرمی بیشتر و حمایت از افزایش تولیدات میوه "به" در این شهرستان خواهد بود.

شهر کوثر در کنار رودخانه کیوی چای یکی از شاخه ی رودخانه قزل‌اوزن قرار دارد و به همین دلیل اطراف شهر و رودخانه را باغ‌های میوه به ویژه هیوا در برگرفته است.

این محصول تولید شده در شهر گیوی با شرایط اقلیمی و آب و هوای مساعد منطقه از مرغوب‌ترین و ممتازترین محصولات به در استان و کشور است.

'به' میوه ای زرد رنگ ، خوشبو ، گرد و یا به شکل گلابی است که سطح آن پوشیده از کرک بوده و دارای طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش و تقریبا گس با گوشت خشک و کرکی است ، پخته شده میوه به دارای بو و طعمی خوش بوده و مربای به نیز خوشمزه و پرطرفدار است.

گیوی ، مرکز شهرستان کوثر را شهر هیوا می‌ نامند ، میوه 'به' را در زبان آذری هیوا می‌گویند.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع:
آدرس کوتاه شده: