سه شنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ۰۵:۵۶ ۲۱۴
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

احیای واحدهای نیمه فعال ایلام در دستور کار مدیران

جلسه هم اندیشی احیاء و تقویت فعالیت‌های اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان ایلام با حضور استاندار و مدیران عضو نهضت احیاء برگزار شد.

احیای واحدهای نیمه فعال ایلام در دستور کار مدیران

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در جلسه بررسی احیاء و افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال استان گفت: احیاء واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال، اولویت جدی در توسعه استان محسوب می‌شود و فعالیت‌های مناسبی در حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال در این حوزه انجام شده است.

وی اظهار کرد: به‌همین منظور، هدف‌گذاری برای احیاء ۳۹ واحد راکد و نیمه فعال و همچنین افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی، طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته که در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد ۲۳ واحد احیا و یا افزایش ظرفیت صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های تسهیلات نهضت احیاء واحد‌های راکد و نیمه فعال و تسهیلات تبصره (۱۸) برای افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی، عنوان کرد: سهم استان ایلام از محل تسهیلات تبصره (۱۸) رقمی معادل ۴۴۴ میلیارد تومان است که ۲۷۶ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته که پرونده‌های مربوطه به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی اضافه کرد: سقف تسهیلات پرداختی در نهضت احیای واحد‌های راکد ۵ میلیارد تومان است

در این نشست بهرام نیا استاندار ایلام با اشاره به اختصاص اعتبار لازم برای احیای واحدهای راکد و یا افزایش ظرفیت آنها در سال جاری در سامانه احیای نهاد ریاست جمهوری، اظهار داشت: مولفه‌های بهره‌مندی از تسهیلات مذکور، راه‌اندازی و احیای مجدد واحدهای راکد و غیرفعال و نیز افزایش ظرفیت تولید و اشتغالزایی واحدهای فعال می‌باشد

وی بازار مصرف محصولات تولیدی استان را مناسب دانست و گفت: علاوه بر تامین بازار داخلی، مرز مهران نیز ظرفیت مناسبی برای صادرات کالاهای تولیدی مازاد است، که این مهم رونق صادرات را نیز به دنبال خواهد داشت.

در ادامه دالوند مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ایلام با تشریح رویکردهای جاری صندوق کارآفرینی امید در حمایت از کسب وکارهای خرد،کوچک و متوسط گزارشی از حمایت های مالی صندوق استان از بنگاههای اقتصادی ایجادی و توسعه ای در استان و نقش موثر صندوق کارآفرینی امید در ایجاد اشتغال و حمایت از تولید را بیان کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید این استان اعلام کرد: که صندوق کارآفرینی امید در استان ایلام از ابتدای سال جاری تا ابتدای آبانماه 1402 تعداد 363 فقره تسهیلات در بخشهای مختلف اقتصادی با اعتبار بیش از 550 میلیارد ریال پرداخت کرده است .

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید مانند سنوات قبل آمادگی کامل دارد با حمایت مالی از بنگاهها و کارگاههای راکد در استان نسبت به احیا و بازگشت آنان به چرخه تولید کشور گام مهم و اثربخشی بردارد.

منبع:
آدرس کوتاه شده: