چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۰۵ ۲۰۷
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

پرداخت300 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در استان اردبیل

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل از پرداخت بیش از 300 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تا کنون برای کمک به ایجاد فضای کسب و کار در استان و رفع نیازهای ضروری و معیشت افراد جامعه خبر داد.

پرداخت300 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، طهماسب فرهنگ افزود : این صندوق با حمایت از ایجاد کسب و کار و موضوع اشتغال در سطح استان از شروع به کار دولت سیزدهم توانسته است با حمایت از طرحهای تولیدی و اشتغالزا در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات قریب به 2700 نفر از متقاضیان اشتغال در سطح استان فرصت شغلی ایجاد کند.

فرهنگ با اشاره به رویکرد صندوق کارآفرینی امید در حمایت از طرحهای اشتغال خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات این صندوق از محل منابع داخلی صندوق، منابع تبصره 18 قانون بودجه 1400 و 1401 و همچنین اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری هست و بیشتر این تسهیلات به کسب و کارهای بازار محور و تولید محور با اشتغال پایدار تخصیص می یابد.

مدیر صندوق استان افزود: صندوق کارآفرینی امید در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال روستایی، روستاهای دارای پتانسیل تولیدی، خدماتی و گردشگری را شناسایی و در جهت توانمندسازی و کمک به رونق تولید محصولات روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان تسهیلات حمایتی از محل اعتبارات ابلاغی پرداخت می کند.

وی با اشاره به سیاستهای حمایتی دولت از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و احیای مجدد آنها بیان کرد: افزون بر ۱۱۰ واحد تولیدی راکد استان اردبیل با اشتغال‌زایی در مجموع برای ۱۰۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند و گام بعدی افزایش ظرفیت تولید مجموعه‌های تولیدی است.

طهماسب فرهنگ مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل در این خصوص گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از متولیان امر اجرای نهضت احیا در کشور هست و در حال حاضر نهضت احیا با محوریت طرح های راکد، نیمه تمام و نیمه فعال در دستور کار دولت قرار گرفته و بر این اساس تفاهم نامه حمایت از واحدهای اقتصادی نیمه تمام، راکد و نیمه فعال توسط صندوق منعقد و اجرا می گردد.

وی سهم صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل را در احیا واحدهای تولیدی 33 واحد عنوان نموده و خاطرنشان کرد: در سال 1401 تعداد 33 طرح نیمه فعال، راکد و نیمه تمام باحمایت مالی صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل به مبلغ 39 میلیارد تومان به چرخه اشتغال و تولید برگشته اند که از محل این حمایت ها برای قریب به 450 نفر اشتغال ثابت فراهم شده است.

منبع:
آدرس کوتاه شده: