چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۳۱ ۳۱۲
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

امسال،

صندوق کارآفرینی امید همدان ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همدان گفت: این صندوق از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای ۳۴۰ طرح اشتغالزایی در استان پرداخت کرده است.

صندوق کارآفرینی امید همدان ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، ارسلان حسن‌پور با اشاره به عملکرد صندوق کارآفرینی امید همدان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، اظهار کرد: تعهد امسال ما پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی بوده که تاکنون حدود ۳۴۰ فقره به میزان حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همدان گفت: صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد در سال جاری با ۱۴ دستگاه دولتی از جمله میراث‌ فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، امور بانوان استانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد علوی تفاهمنامه منعقد کرده است.

حسن‌پور همچنین با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید به‌عنوان بانک عامل نهضت احیای طرح های اقتصادی معرفی شده است افزود: از جمله اهداف این نهضت احیای بنگاه های اقتصادی نیمه تمام و راکد در راستای رونق اشتغال، تولید، توانمندسازی و افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید همدان در پرداخت تسهیلات رتبه مناسبی در کشور دارد، ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید استان همدان در سه ماهه اول سال جاری رتبه A کشور و در سه ماهه دوم نیز رتبه B در جذب اعتبارات را کسب کرد که عملکرد قابل قبولی است.

۱۴۰ میلیارد ریال از تسهیلات مردمی سفر رییس جمهور به همدان پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همدان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ۱۴۰ میلیون ریال اعتبار از تسهیلات سفر رئیس جمهور به این استان تاکنون توسط این صندوق پرداخت شده است.

حسن پور افزود: پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ضروری و نیز پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد چهار درصد به افرادی که برای ریاست جمهوری نامه نوشته بودند از برنامه های صندوق کارآفرینی امید از سال گذشته است.

رشد ۳۸۰ درصدی تخصیص اعتبارات اشتغال بانوان

وی تصریح کرد: در سال گذشته رشد ۳۸۰ درصدی تخصیص اعتبارات اشتغال بانوان را شاهد بودیم و همچنین در مجموع جذب اعتبارات سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همدان در خصوص ملاقات‌های مردمی در ۶ ماهه نخست سال جاری با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم نیز گفت: ۴۲۰ نفر ملاقات مردمی چهره به چهره و دیدار با مردم در شعبات شهرستانی و همچنین حضور در میز خدمت نماز جمعه، حضور در سامد در ۲ مرحله انجام شده است.

حسن‌پور اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشته و توانستیم در تمام سرفصل‌ها جزو هفت استان برتر کشور باشیم و در بعضی شاخص ها رتبه ۲ و سه و چهار کشوری را کسب کردیم.

افتتاح ۳۵۰ طرح مورد حمایت صندوق کارافرینی در همدان در هفته دولت

حسن پور یادآور شد: هفت هزار طرح مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور در هفته دولت افتتاح شد که ۳۵۰ طرح سهم استان همدان بود با حضور استاندار همدان و معاون اجرایی رئیس‌جمهور به صورت برخط (وبیناری) به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این طرح ها با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ۴۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این مسوول اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات پیش بینی شده از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه بتوان به روند ارایه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان همدان شتاب بخشید.

حسن پور با بیان اینکه تسهیلات این صندوق به صورت قرض الحسنه و با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود،اظهار کرد: این صندوق بازویی برای دولت به منظور پیشبرد اهداف کارآفرینی و اشتغالزایی اقشار ضعیف و متوسط جامعه به حساب می آید./ ایرنا

منبع:
آدرس کوتاه شده: