چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ۰۶:۰۱ ۲۱۳
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

مشارکت صندوق کار آفرینی امید در جشنواره شکرانه برداشت چای ترش خوزستان

همزمان با فرا رسیدن ماه پاییز و فصل برداشت محصول، چهارمین جشنواره شکرانه برداشت چای ترش با مشارکت صندوق کار آفرینی امید در روستای گردشگری علوه شهرستان کارون برگزار شد.

مشارکت صندوق کار آفرینی امید در جشنواره شکرانه برداشت چای ترش خوزستان

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، در این جشنواره با حضور مردم، کشاورزان و مسئولین استانی خوزستان برگزار شد و مرتضی باوی معاون امور روستای و عشایر استانداری خوزستان با بیان اینکه بالابردن ظرفیت تولیدات روستایی شهرستان کارون برای تامین مایحتاج کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس از برنامه های جدی معاونت امور روستایی و عشایر استانداری بوده، بر استفاده از ظرفیت کار آفرینان منطقه ، اهالی روستا و آموزش علوم جدید در بالابردن بهره وری محصولات کشاورزی تاکید کرد.

باوی نقش دستگاه های مرتبط با حوزه اشتغال از جمله صندوق کار آفرینی امید را بسیار مهم دانست و بر همراهی دستگاه های اجرایی با این صندوق برای ارائه خدمات مناسب و به موقع به کارآفرینان تاکید کرد.

عبدالجلیل دیناروند مدیر صندوق کار آفرینی امید نیز در این جشنواره در خصوص حمایت صندوق از جشنواره های محصولات کشاورزی در قالب طرح کاربوم کسب و کار گفت: یکی از مدل های کسب و کار برای حمایت از کشاورزان که در حال انجام است، طرح کاربوم کسب و کار است که برای پیشرفت و رونق کسب و کار کشاورزان اجرا می شود.

او افزود: صندوق کارآفرینی امید در این جشنواره به سه تولید کننده برتر چای ترش تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.

شهرستان کارون و روستای علوه قطب مهم کشت چای ترش در استان خوزستان است و هر ساله جشنواره چای ترش در این شهرستان برگزار می‌شود. امسال نیز این جشنواره با استقبال مردم و گردشگران روبرو شد. ایجاد روحیه نشاط در میان مردم و جامعه تولید کنندگان، تبادل اطلاعات و انتقال یافته‌های علمی و فنی به کشاورزان از طریق محققان از اهداف مهم برگزاری این جشنواره بود.

منبع:
آدرس کوتاه شده: