دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۵۸ ۲۹۹
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

صندوق های خرد محلی مزیتی برای روستاییان آذربایجان غربی

عبداللهی مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی اولدوز که از شبکه استانی آذربایجان غربی پخش می شود به تشریح برنامه‌ها و فعالیت های صندوق کارآفرینی امید پرداخت.

صندوق های خرد محلی مزیتی برای روستاییان آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، عبداللهی گفت: بر اساس اعتبارات ابلاغی در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری و از محل منابع تلفیقی صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی تعداد ۲۱۹۵ فقره تسهیلات پرداخت شده است که سهم اشتغال این تعداد تسهیلات ۳۱۰۰ نفر بوده است.

او به تفاهمنامه از محل بند الف تبصره 18 ۱۸ بودجه کل کشور در سال ۱۴۰0 نیز اشاره کرد و افزود: از سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که این مدیریت بیشتر از اعتبار ابلاغی جذب کرده و بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان برای ۱1۹۵ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی بیان کرد: صندوق دارای طرح های استراتژیک همچون صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی، یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار است که برای حمایت از روستاییان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و البته کمک به مجاهرت معکوس به روستاها برای ایجاد اشتغال قدم های بزرگی برداشته است.

وی طرح صندوق های خرد محلی زنان روستایی را از طرح های موفق صندوق دانست و افزود: با حمایت مالی صورت گرفته از 128 صندوق خرد محلی زنان روستایی برای اعتباری بالغ بر 56 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و همچنین برای صندوق های خردمحلات در شهرستان ارومیه برای 29 صندوق در قالب 44 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

عبدالهی به طرح جدید روستای نوفن که با همکاری پارک علم و فناوری و همچنین جهاد کشاورزی در دست اقدام است اشاره کرد و افزود: 60 روستا برای این طرح شناسایی شده است که به زودی خدمات طرح های دانش بنیان در این روستاها ارائه و مزیت های آنها روستاییان برخوردار خواهند شد.

ویدیوی این خبر را در لینک زیر ببینید.

https://aparat.com/v/dIowG

منبع:
آدرس کوتاه شده: