سه شنبه, ۰۵ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۰۱ ۲۲۹
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی ۵۰۸ طرح اشتغالزا اجرا کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: این صندوق در ۹ ماه سال جاری با پرداخت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، ۵۰۸ طرح خرد و کوچک ایجاد کرد.

صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی ۵۰۸ طرح اشتغالزا اجرا کرد

به گزارش روابط عمومی صندوق کارافرینی امید هادی رضازاده اظهار کرد: از مجموع این تعداد؛ ۵۳ طرح به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی، ۱۶۱ طرح به مبلغ ۶۴۵ میلیارد ریال در بخش صنعت و ۱۷۱ طرح به مبلغ ۲۷۲ میلیارد ریال در بخش خدمات پرداخت شده است.

به گفته وی؛ همچنین وام ضروری و سپرده گذاری نیز در این بازه زمانی ۱۲۳ فقره شامل ۳۳ میلیارد ریال بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی در سال جاری برای ۸۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

رضازاده افزود: ایجاد گلخانه، بومگردی، گردشگری، مجتمع های بین راهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و دانش‌بنیان از مهمترین طرح هایی هستند که با دریافت تسهیلات منجر به ایجاد شغل پایدار شدند.

به گفته مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی به ازای هر طرحی که در این صندوق ایجاد می شود برای ۱.۲ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

رضا زاده تصریح کرد: رسالت این صندوق بیشتر ایجاد کسب و کار های خرد و کوچک است که به نوعی با پرداخت ۵۰۰ تا یک میلیارد ریال یک شغل ایجاد خواهد شد و در طرح های خود اشتغالی نیز به ازای پرداخت تا حدود سه میلیارد ریال یک شغل پایدار توسط متقاضیان ایجاد می شود.

وی بر مشاوره متقاضیان وام های اشتغالزا نیز تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و به ویژه دامپروری بدلیل خشکسالی با چالش مواجه است که بیشتر متقاضیان را به سمت ایجاد طرح های گردشگری، صنایع دستی، پرورش قارچ و طرح های مشابه هدایت شده اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی با بیان اینکه ۹۸ درصد طرح هایی این صندوق فعال هستند افزود: تنها حدود ۲ درصد طرح ها دچار انحراف شده اند که بازپرداخت تسهیلات پیگیری می شود.

منبع:
آدرس کوتاه شده: