سه شنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۴۲ ۱۹۹
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

صندوق کارآفرینی امید یزد ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد با بیان اینکه این صندوق از صنعتگران صنایع دستی حمایت می‌کند، گفت: امسال ۶۸ فقره تسهیلات اشتغال از محل منابع تبصره ۱۸ با اعتباری معادل ۱۳۲ میلیارد ریال به متقاضیان این صنعت پرداخت شد.

صندوق کارآفرینی امید یزد ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، سید عباس امامی افزود: این مبلغ از محل تفاهم نامه ای که بین صندوق کارآفرینی امید و اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان منعقد گردید، پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ثبت جهانی یزد و جایگاه صنایع دستی و بومی استان در سطح ملی و بین المللی، حمایت از صنعتگران این بخش از اولویت های صندوق کارآفرینی امید استان است

مدیر صندوق استان یزد گفت: در حال حاضر مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای حمایت از صنایع دستی استان از محل منابع تبصره ۱۸ ابلاغ شده است؛ کارمزد این تسهیلات ۱۵ درصد با دوران تنفس حداکثر ۶ ماه و اقساط حداکثر پنج سال است و متقاضیان دارای شرایط می توانند با مراجعه به ادارات میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در شهرستان ها برای دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

هم اکنون در ۱۰ شهرستان استان یزد صندوق کارآفرینی امید با ۲۶ نیرو در حال ارائه خدمات هستند.

صنایع دستی مجموعه ‌ای از هنرها و صنایع است که محصول آنها به صورت عمده با استفاده از مواد اولیه‌ بومی به کمک دست و ابزار دستی تولید می شود.

استان یزد دارای ۴۰ رشته صنایع دستی زنده و افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این صنعت است و نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگهای قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی بومی استان یزد به شمار می آید.

منبع:
آدرس کوتاه شده: