سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۲۰ ۲۸۰
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی توسط صندوق کارآفرینی امید اردبیل

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: 848 فقره وام با اعتبار 143 میلیارد تومان به بحث اشتغال و کارآفرینی اختصاص یافته است که این تهسیلات برای بیش از یک هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.

پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی توسط صندوق کارآفرینی امید اردبیل

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، به نقل از خبرگزاری فارس، طهاسب فرهنگ، مدیر صندوق کار‌آفرینی امید استان اردبیل با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۴۴ فقره وام با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان پرداخت شده است که از این میزان ۸۴۸ فقره وام با اعتبار ۱۴۳ میلیارد تومان به بحث اشتغال و کارآفرینی اختصاص یافته است.

وی افزود: به طور کلی امسال با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای بیش از یک هزار نفر در سطح استان اردبیل اشتغال‌زایی شده است و مابقی تسهیلات نیز در قالب وام‌های ضروری و معیشتی پرداخت شده است.

حمایت از طرح‌های نیمه فعال در استان اردبیل

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان اردبیل بیان کرد: هدف اصلی صندوق کارآفرینی امید ایجاد اشتغال و مساعدت در راستای احیای طرح‌های نیمه فعال، و نیمه تمام است و در همین راستا امسال برای ۱۳ صنایع کوچک ۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

فرهنگ عنوان کرد: امسال در قالب صندوق خرد محلی ۴۲ میلیارد تومان با اشتغال‌آفرینی ۸۴۰ نفر به متقاضیان اختصاص یافته است.

اجرای طرح «روستای بدون بیکار» در استان اردبیل

وی با اشاره به اجرای طرح «روستای بدون بیکار» در استان اردبیل ادامه داد: طرح روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و هم‌چنین صندوق‌های خرد محلی زنان از جمله طرح‌های استراتژی محور این صندوق بوده به طوری که این طرح در حال حاضر در روستای موئیل مشگین‌شهر، سوها شهرستان نمین، برندق خلخال و ... در حال انجام است.

وی تصریح کرد: حمایت از طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی، تولید فرآورده‌های لبنی، کشت و فرآوری محصول بادام زمینی و سیر، احداث گلخانه‌های کوچک و کشت و فرآوری گیاهان دارویی در دستور کار این صندوق قرار دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل به حمایت این صندوق از دستگاه‌های حمایتی استان اشاره کرد و گفت: امسال برای ۱۰۰ درصد معرفی شدگان از سوی کمیته امداد، ۸۵ درصد معرفی شدگان بهزیستی تسهیلات حمایتی پرداخت شده است.

فرهنگ اذعان کرد: در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ۵۱ نفر تسهیلات اشتغال‌زایی تعلق یافته است.

منبع:
آدرس کوتاه شده: