شنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۳۲ ۱۶۴
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

پرداخت هزار میلیارد ریال در قالب ۶۶۷ فقره تسهیلات به متقاضیان ایلامی

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام گفت: ۶۶۷ فقره تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و ضروری با اعتبار یک هزار و ۶۶ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۲ توسط این صندوق به متقاضیان در استان پرداخت شده است.

پرداخت هزار میلیارد ریال در قالب ۶۶۷ فقره تسهیلات به متقاضیان ایلامی

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، مرتضی دالوند اظهار کرد: این تسهیلات در بخش های خدمات، کشاورزی، صنعت و رفاهی پرداخت شده و با پرداخت آن زمینه ایجاد اشتغال برای حدود ۶۰۰ نفر در استان ایلام فراهم شده است.

وی افزود: صندوق استان از ابتدای سال جاری با ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توانست با عملکردی مناسب، اعتبار مربوط به اداراتی چون کمیته امداد، بهزیستی و میراث فرهنگی و صنایع دستی را جذب و تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به متقاضیان معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی را پرداخت کند.

دالوند ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید در این راستا تعداد ۲۰۰ فقره تسهیلات با اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرد و با این عملکرد توانسته رتبه ممتازی در بین بانک های عامل در استان کسب کند.

وی یادآور شد: از محل اعتبار نهضت احیای واحدهای اقتصادی مبلغ ۷۱۰ میلیارد ریال به صندوق استان ایلام ابلاغ شده است که در این راستا از مهرماه سالجاری تا کنون تعداد چهار فقره طرح با مبلغ ۶۵ میلیارد ریال پرداخت شده است و تعداد چهار طرح با مبلغ ۱۳۳ میلیارد ریال در مرحله ارائه تضامین جهت پرداخت و نیز تعداد پنج طرح با مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال جهت تصویب به کمیته ارزیابی طرح های صندوق ارسال شده است.

دالوند در خصوص اقدامات و خدمات صندوق استان در سفر رییس جمهور به استان هم توضیح داد: صندوق استان با تامین مالی و پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و ضروری به ۹۳۷ فقره درخواست مردمی سفر رییس جمهور پاسخ داده است.

مدیر صندوق کارآفرینی استان ایلام در خصوص حمایت از کارآفرینان روستایی و مناطق محروم اظهار کرد: صندوق استان ایلام تعداد یک هزار و ۶۷۴ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار بیش از یک هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی از ابتدای شروع این طرح در سال ۱۳۹۷تا کنون پرداخت و برای حدود ۲ هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: تعداد ۴۵ طرح اشتغالزایی کسب و کار خرد و کوچک در سطح استان با حمایت مالی صندوق استان با سرمایه گذاری کل ۳۶۸ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

دالوند یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را در حمایت مالی از جوانان تحصیل کرده و دارای مهارت، زنان خودسرپرست، نخبگان و کارآفرینان در قالب ایجاد کسب و کار خرد و کوچک با رویکرد توانمندسازی و شبکه سازی هم افزا و تکمیل زنجیره ارزش و احیای واحدهای تولیدی راکد با اولویت مناطق محروم و مناطق روستایی پرداخت کرده است.

منبع:
آدرس کوتاه شده: