سه شنبه, ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۵۳ ۲۱۵
طبقه بندی: اخبار ادارات شهرستان ها
چچ

صندوق کار آفرینی امید زمینه اشتغال پنج هزار نفر در استان کرمانشاه را فراهم کرده است

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کرمانشاه گفت: صندوق کار آفرینی امید از ابتدای دولت سیزدهم (شهریور ۱۴۰۰) تاکنون زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال پنج هزار و ۴۹ نفر را در استان کرمانشاه فراهم کرده است.

صندوق کار آفرینی امید زمینه اشتغال پنج هزار نفر در استان کرمانشاه را فراهم کرده است

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، محمدطاهر عظیمی‌فشی افزود: صندوق کار آفرینی امید امسال با پرداخت ۲ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۹۹۱ فقره تسهیلات زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال بیش از هزار و ۲۷۹ نفر را فراهم کرده است.

وی عمده این پرداخت ها را از محل تبصره بند الف ماده ۱۸ عنوان کرد و گفت: تسهیلات بیشتر به طرح های صنایع دستی، گردشگری، بوم گردی، کشاورزی، راهداری، ورزش و جوانان و فرهنگ ارشاد اسلامی پرداخت می شود.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کرمانشاه اعتبارات اشتغال صندوق کار آفرینی امید استان در سال جاری را هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که این صندوق تاکنون حدود ۲ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات مختلف به ایجاد و تثبیت اشتغال کمک کرده است.

عظیمی‌فشی در بخش دیگری از سخنان خود از مهمترین سیاست های صندوق کارآفرینی امید را حمایت از صندوق های خُرد محلی زنان روستایی عنوان و بیان کرد که از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به ۸۶ صندوق خُرد محلی زنان روستای استان کرمانشاه وام پرداخت شده است.

وی همچنین اظهار کرد: در سه سال گذشته صندوق کار آفرینی امید از ۴۵۰ صندوق خُرد محلی زنان روستایی در استان کرمانشاه با پرداخت بیش از هفت هزار میلیارد ریال حمایت مالی کرده است.

عظمی‌فشی سقف پرداخت تسهیلات اشتغالزای صندوق های خُرد محلی زنان روستایی را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این تسهیلات معمولا از محل تفاهم نامه با صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی پرداخت می شود.

احیای ۱۲ واحد راکد و نیمه تعطیل به کمک صندوق کار آفرینی امید در کرمانشاه

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کرمانشاه در ادامه سخنانش از جمله سیاست های اصلی این صندوق را حمایت از نهضت احیای واحدها و بنگاه های اقتصادی دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون این صندوق به احیای ۱۲ واحد نیمه تمام و راکد اقتصادی استان با پرداخت ۴۸۱ میلیارد ریال کمک کرده است.

عظیمی‌فشی همچنین از تفاهم نامه تخصیص ۲ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال از محل کمک های فنی اعتباری دستگاه های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صندوق کار آفرینی امید اشاره کرد و گفت: اگر منابع به صندوق تخصیص یابد در زمینه حمایت از اشتغال های خُرد تحول خوبی اتفاق خواهد افتاد زیرا صندوق با معیارهایی که دارد تمام تلاشش این است که تسهیلات راحت، به موقع و به افراد اهل کار برسد.

منبع:
آدرس کوتاه شده: