سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۱۷ ۱۸۸
طبقه بندی:
  • اخبار ادارات شهرستان ها
  • اخبار سازمان
چچ

حمایت صندوق کارآفرینی امید از بزرگترین واحد فراورده های خرمایی خاورمیانه در بافق یزد

بزرگترین واحد فراورده های خرمایی خاورمیانه زیر چتر حمایت صندوق کارآفرینی امید استان یزد قرار گرفت.

حمایت صندوق کارآفرینی امید از بزرگترین واحد فراورده های خرمایی خاورمیانه در بافق یزد

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، سید عباس امامی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد در بازدید از این واحد تولیدی گفت: حمایت از محصولات استراتژیک مناطق مختلف و توجه ویژه به ایجاد ارزش افزوده در محصولات به خصوص حمایت از اتصال حلقه‌های‌ زنجیره تولید تا فروش از برنامه های صندوق کارآفرینی امید می باشد.

امامی افزود: با توجه به وجود ۲ هزار هکتار نخلستان و تولید سالانه بیش از هفت هزار تن خرما در شهرستان بافق حمایت مالی از این واحد فراوری در دستور کار قرار گرفت.

مدیر صندوق استان گفت: این واحد تولیدی با دریافت 30 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از صندوق کارآفرینی امید با تکمیل هفت خط تولید، توانسته به عنوان بزرگترین واحد فرآورده‌های خرمایی در خاورمیانه زمینه اشتغال 65 نفر را به صورت مستقیم و 110 نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم نماید.

امامی ادامه داد: شرکت زرین خرما با وسعت 8000 متر مربع و 2600 مترمربع زیربنا در روستای فاضلیه و در کنار نخلستان های خرما واقع شده و این موضوع باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات شده است.

مدیرعامل کارخانه زرین خرمای ممتاز بافق گفت: این شرکت با هدف امنیت غذایی و ایجاد ارزش افزوده بر ماده ارزشمند خرما بنا شده و ظرفیت تولید 800 تن انواع فراورده‌های خرمایی را در سال دارد.

حجت محمدی افزود: محصولات تولیدی این کارخانه شامل نوشابه طبیعی گازدار، شکلات خرمایی در پنج طعم و سه نوع عرضه متفاوت، قهوه خرما، شیره خرما و خمیر خرما است.

وی درخصوص تولید نوشابه گازدار گفت: : با توجه به فرآیندی که تیم کارخانه در نظر داشت و با تحقیق و پژوهش با همکاری کارشناسان کرمانی، خط تولید نوشابه خرما را پس از هفت سال تحقیقات راه اندازی کردیم.

او خاطر نشان کرد: این محصول یک نوشیدنی تخمیری خرمایی بر پایه شیره خرما است و سرشار از ویتامین، پروتئین، فسفر و پتاسیم است که برای قلب، کبد و کلیه مفید است و در چهار سبک کلاسیک، دارک، لایت و اسپورت عرضه می‌شود.

مدیرعامل کارخانه زرین خرمای ممتاز بافق افزود: سرمایه گذاری اولیه این کارخانه بیش از 350 میلیارد ریال است که هم اکنون با دو سوم ظرفیت در حال فعالیت است.

محمدی خاطرنشان کرد: بازار‌های هدف شرکت که محصولات به آن‌جا صادر می‌شود، شامل کشور‌های روسیه، عمان و امارات است و در داخل کشور نیز به استان‌های یزد، کرمان، تهران و خوزستان صادر می‌شود.

منبع:
آدرس کوتاه شده: