چهارشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۳۶ ۲۲۲
طبقه بندی:
  • اخبار ادارات شهرستان ها
  • اخبار سازمان
چچ

صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی ۸۱۰ طرح اشتغالزا اجرا کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۲ با پرداخت ۲ هزار و ۱۵۶ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال تسهیلات کم بهره ۸۱۰ طرح اشتغال در حوزه کسب و کارهای کوچک ایجاد کرد.

صندوق کارآفرینی امید خراسان‌شمالی ۸۱۰ طرح اشتغالزا اجرا کرد

به گزارش روابط عمومی صندوق کارافرینی امید، هادی رضازاده افزود : ۷۵ طرح از مجموع این تسهیلات مربوط به بخش کشاورزی است که در این راستا ۵۹۷ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال وام کم بهره به بهره برداران این بخش پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۳۳ طرح صنعتی با پرداخت یکهزار و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۲۲ طرح خدماتی با پرداخت ۴۴۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال نیز پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۵۴ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال نیز تسهیلات ضروری و سپرده گذاری به تعداد ۱۸۰ نفر پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد گلخانه، بومگردی، گردشگری، مجتمع های بین راهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و دانش‌بنیان از مهمترین طرح هایی هستند که با دریافت تسهیلات منجر به ایجاد شغل پایدار شدند.

رضا زاده بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی برای اشتغالزایی با سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان تفاهم نامه امضا کرده است و در این راستا به متقاضیان برای ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک تسهیلات پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد طرح هایی این صندوق فعال هستند افزود: تنها حدود ۲ درصد طرح ها دچار انحراف شده اند که بازپرداخت تسهیلات پیگیری می شود.

رضا زاده با بیان اینکه ۷۰ درصد تسهیلات این صندوق در روستاها بوده است افزود: تنها حدود ۳۰ درصد طرح ها در حوزه شهرها پرداخت شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

منبع:
آدرس کوتاه شده: