جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۶:۱۷ ۱۲۰۷
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از کسب و کارهای صنعت پوشاک

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، عصر روز جمعه ۲۴ تیرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نعمت‌اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، مجید زین‌العابدین مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جمعی از مسئولان بخش‌های مختلف کارگروه، دبیر و هیئت داوران این دوره و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

تاکید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بر حمایت از کسب و کارهای صنعت پوشاک

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید؛ نعمت‌اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تبریک دهه امامت و ولایت، در خصوص سهم‌ کشور در صنعت پوشاک گفت: صنعت پوشاک سهم دو و نیم درصد در اقتصاد جهان را دارد که این سهم در کشور ما در تولید ناخالص داخلی برابر ۴ دهم درصد تا ۱.۲۵ درصد است و این یعنی تقریباً نصف سهم تولید جهانی را در این حوزه داریم.

رضایی در خصوص سهم صنعت پوشاک در سبد خانواده‌های ایرانی نیز گفت: طبق محاسبات، سهم پوشاک در خانوار شهری ۳ درصد است و در روستا ۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر هزینه‌ها در خانوار روستایی افرایش یافته است بیان کرد: اگر به مدیریت واحدهای تولیدی در بخش پوشاک در کشور نگاه کنیم نزدیک به ۸۰ درصد این واحدها به صورت سنتی و ۲۰ درصد به صورت صنعتی تولید می شود و باید گفت کارگاه های خرد و کوچک و معیشت محور هستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر اشتغال زا بودن حوزه پوشاک صنعتی افزود: هم‌اکنون کمترین سرانه تولید و سرانه ایجاد اشتغال را در بخش های صنعتی در صنعت پوشاک داریم که لازم است ویژه به آن توجه شود.

رضایی گفت: صندوق کارآفرینی امید تاکنون برای اجرای طرح های حول محور توسعه اقتصاد پوشاک فعالیت های خوبی انجام داده و در استان‌های ایلام کرمانشاه و کردستان مبتنی بر ویژگیهای منطقه جشنواره صبا برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: تمام نقاط کشور این ظرفیت را دارد که در این صنعت فعالیت کند همه مناطق روستایی و شهری کشور می تواند در رشد این صنعت سهیم باشد به خصوص در حوزه پوشاک زنان که از رونق خوبی برخوردار است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره نرخ بیکاری و بالاتر بودن نرخ بیکاری بانوان اظهار داشت: در صنعت پوشاک بیش از ۹۰ درصد شاغلین را خانم‌ها تشکیل می دهند و گسترش عملکرد در این حوزه میتوانیم زمینه ساز رشد اقتصادی ملی و خانوارها باشیم.

رضایی با اشاره به حمایت صندوق کارآفرینی امید در سالهای اخیر از صنعت پوشاک گفت: صندوق تاکنون با حمایت از کارگاه های مختلف در زمینه های متفاوت از جمله صنعت پوشاک بیش از هشت هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هر روستا یک محصول ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید با اجرای این طرح بیش از ۲۰ روستا را در کشور به شغل پایدار رسانده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان آسیب شناسی اقتصاد صنعت پوشاک اظهار داشت: برای احیای این صنعت اقتصادی کارشناسان صندوق کارآفرینی امید هشت حلقه از تامین مواد تولید پوشاک تا تحقیق و برندسازی تولید و بازاریابی را در نظر گرفته است و برگزاری این جشنواره هم یکی از اصلی ترین بخش هایی بود برای تحقیق و توسعه برندسازی و در واقع این حلقه‌ ارزش آفرین هستند.

رضایی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید این آمادگی را دارد که با همفکری صنوف و وزارت صمت زنجیره تامین مالی پوشاک در کشور را راه‌اندازی کند و اگر طرح های پوشاک اگر از طریق جشنواره یا از طریق دستگاه‌های مرتبط به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند مورد حمایت صندوق قرار می گیرند.

وی افزود: هم‌اکنون صندوق با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت هایی در این خصوص از جمله خانه های خلاق مد را در حال اجرا دارد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در پایان به این نکته نیز اشاره کرد که برگزیدگان این جشنواره مورد حمایت صندوق قرار می‌گیرند و از تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه و یا ایجاد واحدهای جدید بهره مند خواهند شد.

آدرس کوتاه شده: