چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰:۰۷ ۹۸۱
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

استاندار تهران خبر داد:

اختصاص بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های استان تهران در سال گذشته

سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های مختلف استان تهران اختصاص یافت و باعث شد تا ۲۷۵ مجموعه راکد و ۱۵۰۰واحد نیمه فعال که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت ‌کردند، بار دیگر به چرخه تولید بازگردند.

اختصاص بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های استان تهران در سال گذشته

استاندار تهران گفت: سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های مختلف استان تهران اختصاص یافت و باعث شد تا ۲۷۵ مجموعه راکد و ۱۵۰۰واحد نیمه فعال که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت ‌کردند، بار دیگر به چرخه تولید بازگردند.

محسن منصوری در آئین بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زای موردحمایت صندوق کارآفرین امید که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال باید دو بال حمایت از صنایع متوسط و بزرگ از جنس فعالیت‌های شهرک‌های صنعتی و نیز اشتغال خرد و کوچک که با اعتبارات اندک، مشاغل زیادی ایجاد می‌کنند، با هم کار کنند تا اهداف تعیین شده محقق شود.

وی تصریح کرد: بعضی از اقدامات دولت، از جنس تنظیم و حمایت کارها بود و باعث شد که بسیاری از مشکلات بدون استفاده از پول و اعتبار حل شود که نمونه مهم آن را می‌توان در اصلاح قانون استقرار صنایع در محدوده ۱۲۰ کیلومتری تهران مشاهده کرد، قانونی که ازسال ۱۳۴۶ در تهران تولید را زمین‌گیر کرده بود و گاه باعث می‌شد تا یک واحد تولیدی حتی در حیاط کارگاه خود نتواند فعالیت تولیدی را گسترش و توسعه دهد.

منصوری افزود: در حوزه شهرک‌های صنعتی نیز چندین مصوبه مهم از سوی دولت سیزدهم ارائه شد که از جمله می‌توان به مصوبه توسعه ۳۰۰ هکتاری شهرک‌های صنعتی اشاره کرد که در اصل، یک شهرک صنعتی جدید در مجاور مناطقی که امکان گسترش وجود داشت، ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: این مصوبه بی‌نظیر تنها از سوی دولت سیزدهم قابل ارائه بود تا با تصمیم شجاعانه این اختیار به استان داده شود تا زمینه توسعه فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزا فراهم شود البته ما نیز تلاش داریم بر اساس ظرفیت‌های موجود و با استفاده از این امکان ایجاد شده و در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی و آمایش سرزمینی، کارها را پیش ببریم.

استاندار تهران گفت: در حال حاضر ۳۸ لکه صنعتی در استان تهران وجود دارد که بی‌ضابطه رشد کرده و شکل گرفته بود که با مصوبه دولت قرار شد تا این مناطق صنعتی در قالب شهرک صنعتی خصوصی ساماندهی شده و فعالیت خود را قانونمند کنند تا واحدهای صنعتی مستقر در این مناطق ضمن فعالیت قانونمند، از تسهیلات و حمایت‌های دولت نیز برخوردار شوند.

وی گفت: استان تهران از معادن متعدد شن و ماسه برخوردار است که به واسطه برخی از قوانین، امکان دانه‌بندی در آن‌ها وجود نداشت که با مجوز ارائه شده از سوی دولت، امکان دانه‌بندی در معادن شن و ماسه استان تهران فراهم شد.

منصوری تصریح کرد: از محل اعتبارات تبصره ۱۶، امسال ۵۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان تهران در نظر گرفته شده که این اعتبارات با حمایت نهادهای انقلابی و ارزشی و دلسوز نظام، در اختیار اشتغال خرد و خانگی قرار می‌گیرد.

وی بااشاره به حضور میدانی مسئولان استانی در محل فعالیت واحدهای تولیدی گفت: با همت معاونت اقتصادی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی، بازدیدهای میدانی از فعالیت واحدهای صنعتی انجام شده و با تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل واحد تولیدی، مشکلات در محل و یا ستاد استانداری بررسی و نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌شود.

آدرس کوتاه شده: