شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۸ ۷۷۱
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

در مراسم بزرگداشت روز جهانی زن روستایی عنوان شد؛

حمایت صندوق کارآفرینی امید از 5400 صندوق خرد محلی

.مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در همایش "روز جهانی زن روستایی" و ششمین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار، که در محل سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، از پرداخت 410 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به 5400 صندوق خرد محلی زنان روستایی خبر داد.

حمایت صندوق کارآفرینی امید از 5400 صندوق خرد محلی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در همایش "روز جهانی زن روستایی" و ششمین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار، که در محل سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، از پرداخت 410 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به 5400 صندوق خرد محلی زنان روستایی خبر داد.

رضایی با اشاره به برنامه های صندوق کارآفرینی امید در تأمین مالی خرد گفت: هر یک از این صندوق‌ها به طور متوسط ۱۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد نموده اند و در تلاش هستیم تا پایان سال این تعداد صندوق افزایش و زمینه ایجاد اشتغال افراد بیشتری را فراهم آورد.

وی درخصوص انعقاد تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه ای که بین صندوق کارآفرینی امید و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است، تا پایان سال جاری، ۱۰۰۰صندوق خرد محلی به این تعداد افزوده خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین ضمن قدردانی از انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور بانوان عنوان نمود: این معاونت همواره در خدمت رسانی و پاسخگویی به زنان روستایی که از دورافتاده ترین نقاط کشور به ایشان مراجعه می کنند، پیشگام بوده است.

رضایی حمایت از اشتغال زنان، اشتغال روستایی و عشایری و توسعه را سه کلید واژه اصلی این همایش برشمرد و گفت: اگر بخواهیم توسعه را خیلی ساده و راحت تعریف کنیم، توسعه باید منجر به بهبود زندگی افراد گردد. که این از طریق افزایش تولید ناخالص کشور، افزایش اشتغال، توزیع درآمد و کاهش فقر امکان پذیر است.

وی افزود: ما در زمینه اقتصاد سه شاخصه مهم را بررسی می‏کنیم، رشد اقتصادی، نرخ تورم و نرخ بیکاری. در جامعه روستایی که ۲۶ درصد جامعه کشور و ۲۷ درصد بودجه ناخالص داخلی کشور را تولید می کنند.، نرخ بیکاری از نرخ بیکاری کل کشور کمتر است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اقتصاد روستایی را یک اقتصاد مولد عنوان نمود و اظهار داشت: جامعه روستایی یک جامعه مولد است و کالاهایی که تولید می‌کند کالاهای اساسی است و زنان روستایی ۵۰ درصد این جامعه را تشکیل می دهند و اگر می‏خواهیم درآمد را در مناطق روستایی افزایش دهیم باید مشارکت زنان روستایی را در اقتصاد روستا افزایش دهیم.

رضایی با اشاره به افزایش پرداخت تسهیلات اشتغال صندوق در سال 1401 بیان نمود: سال‌های گذشته صندوق کارآفرینی امید ۷۰ درصد منابع خود را به طرح های اشتغال اختصاص می‌داد و در سال جاری بر اساس نظرات هیئت امناء ۹۲ درصد تسهیلات خود را به این طرح ها اختصاص دادیم.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا اختصاص یافت که در قیاس با مجموع تسهیلات پرداختی در سال گذشته به مبلغ 3600 میلیارد تومان، افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، سهم صندوق از پرداخت تسهیلات در سال گذشته را ۱۶/0 درصد کل تسهیلات نظام بانکی کشور عنوان نمود و گفت: سهم اشتغال تسهیلات پرداخت شده صندوق و ایجاد اشتغال در سال اول دولت سیزدهم ۱۸.۴ درصد کل اشتغال کشور بوده است

.

آدرس کوتاه شده: