شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۰۵:۳۱ ۱۴۷۰
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

۳۵۷ واحد اقتصادی راکد از حمایت‌ صندوق کارآفرینی امید در کشور بهره‌مند شدند

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: ۳۵۷ واحد اقتصادی در کشور از ابتدای امسال تاکنون در راستای اجرای نهضت احیا واحدهای اقتصادی نیمه تمام، راکد و نیمه راکد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

۳۵۷ واحد اقتصادی راکد از حمایت‌ صندوق کارآفرینی امید در کشور بهره‌مند شدند

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: ۳۵۷ واحد اقتصادی در کشور از ابتدای امسال تاکنون در راستای اجرای نهضت احیا واحدهای اقتصادی نیمه تمام، راکد و نیمه راکد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

دکتر نعمت الله رضایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: طبق انعقاد تفاهمنامه با معاون اول رییس جمهور مقرر شد، صندوق کار آفرینی حمایت از هزار واحد اقتصادی اعم از واحدهای نیمه تمام، واحدهای راکد، واحدهای نیمه راکد که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت تولید خود فعالیت می‌کند را در دستور کار قرار دهد.
وی ادامه داد: در این راستا تا کنون ۳۵۷ واحد اقتصادی نیمه تمام، راکد و نیمه راکد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است که بیش از ۶۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدهای اقتصادی پرداخت شده است.
رضایی گفت: از این طریق ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه راکد یا نیمه فعال در کشور به گردش درآمده و به چرخه تولید وارد شده است و نیز هفت هزار و ۹۶۰ اشتغال جدید ایجاد شده است.
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه بیان کرد: از کل تعداد واحدهای اقتصادی احیا شده در کشور، ۲۴ واحد در خراسان رضوی مستقر است که برای آنها ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و بدین ترتیب برای ۲۱۹ نفر اشتغالزایی شده است.
دکتر رضایی افزود: روند احیای واحدهای اقتصادی همچنان ادامه دارد و امید است تا پایان سال جاری هدف گذاری انجام شده در این زمینه محقق شود.

حمایت صندوق کارآفرینی امید از ۶۴ هزار طرح در دولت سیزدهم
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: در سال اول دولت مردمی از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری، صندوق کارآفرینی امید ۶۴ هزار طرح را با ایجاد ۱۷۵ هزار شغل در سراسر کشور مورد حمایت قرار داده است که در این میان خراسان رضوی بیشترین سهم جمعیتی را داشته است.
دکتر رضایی با بیان اینکه حوزه فعالیت صندوق کارآفرینی امید، مناطق روستایی و مناطق محروم است، افزود: این صندوق امسال در نظر دارد که ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بدین منظور پرداخت کند.
وی ادامه داد: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون، ۳۳ هزار طرح در حوزه مناطق روستایی و محروم از سراسر کشور مورد حمایت صندوق کار آفرینی قرار گرفته‌اند و با پرداخت بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، اشتغالزایی حدود ۱۰۰ هزار نفر در مناطق روستایی فراهم شده است.
این مسوول خاطر نشان کرد: هزار و ۷۰۰ طرح مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در حوزه روستایی مربوط به خراسان رضوی بوده است که مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای آنها پرداخت شده و بدین ترتیب ۲ هزار شغل مستقیم ایجاد شده است.

ایجاد کارخانه نوآوری طی تفاهمنامه‌ای که در سال ۱۳۹۷ میان شهرداری مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید، پایه گذاری شد.
در فضای کارخانه نوآوری مشهد ۲۳ غرفه برای استقرار شرکت ها و ۵۸۰ مترمربع مساحت فضای کار اشتراکی برای استقرار استارتاپها وجود دارد و امکانات پشتیبانی و رفاهی همچون کافی شاپ، سالن غذاخوری، سالن همایش و کلاس های آموزشی متناسب با کاربران طراحی و تجهیز شده است.
شهرداری مشهد توانست کارخانه قدیمی را به کارخانه نوآوری و محلی برای فعالیت شتاب دهنده ها و استارتاپها تبدیل کند که برای بازسازی این کارخانه قدیمی ١٠٠ میلیارد تومان هزینه شده است.

آدرس کوتاه شده: