سه شنبه, ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۱۱ ۶۵۹
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

اعلام اولویت‌های مشاغل در روستاهای استان کرمان

صندوق کارآفرینی امید سی امین سال فعالیت خود را پشت سر می گذارد و فارغ از نام و رویکرد دولت ها در حوزه اشتغال، کلیدواژه ما در این سه دهه حمایت از کسب و کارهای خرد بوده و تلاش شده به SME ها کمک کند.

اعلام اولویت‌های مشاغل در روستاهای استان کرمان

مدیر توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید گفت: ۳۰ رسته فعالیت در کشور احصاء شده و در استان کرمان نخستین فراوانی مربوط به دام سبک و سنگین و سپس فرش، کشت نهال و بذر، محصولات گلخانه ای، بوم گردی، صنایع دستی و ... بوده که جزو اولویت های مشاغل استان در روستاها است.

محمدصادق حسنی امروز هشتم آذرماه در رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به روستاها(روستای نوفن) در کرمان اظهار کرد: کرمان به عنوان دومین استان در کشور، طرح روستای نوفن را اجرا می کند.
وی در ادامه بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید سی امین سال فعالیت خود را پشت سر می گذارد و فارغ از نام و رویکرد دولت ها در حوزه اشتغال، کلیدواژه ما در این سه دهه حمایت از کسب و کارهای خرد بوده و تلاش شده به SME ها کمک کند.
حسنی با اشاره به تمرکز بر حمایت از کسب و کارهای روستائی در سال های اخیر، عنوان کرد: در مجموع تلاش های صندوق در همه استان ها در چهار سال صندوق توسعه روستائی و عشایری، پرداخت ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بوده که ۴۴ درصد از این تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص یافته که رقم قابل توجهی است و در استان کرمان این رقم بالای ۸۰ درصد و بیش از دو برابر میانگین کشور در بخش کشاورزی بوده است.
مدیر توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور بیان کرد: ۳۰ رسته فعالیت در کشور احصاء شده و در استان کرمان نخستین فراوانی مربوط به دام سبک و سنگین و سپس فرش، کشت نهال و بذر، محصولات گلخانه ای، بوم گردی، صنایع دستی و ... بوده که جزو اولویت های مشاغل استان در روستاها است.
وی با اشاره به اینکه منابع مالی محدود است و از سوی دیگر امکان ارزش افزوده برای واحد کسب و کار وجود دارد، اظهار کرد: امسال همه دستگاه ها تکلیف دارند در زمینه دانش بنیان ها کمک کنند و در رویداد امروز باید نقش کاربردی برای سازمان ها تعیین شود و امیدواریم ما در صندوق به عنوان حلقه میانی و تسهیل کننده بتوانیم نقش ایفا کنیم.

آدرس کوتاه شده: