یکشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ۰۴:۰۹ ۶۴۰
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خراسان رضوی

چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به میزبانی صندوق کارآفرینی امید استان برگزار شد.

جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خراسان رضوی

چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به میزبانی صندوق کارآفرینی امید استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه خوش قامت مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ضمن خوش آمد گویی و تبریک فرا رسیدن روز زن و مادر گفت: هفته زن و بزرگداشت مقام مادر فرصتی مناسب برای انعکاس دستاوردهای ارزنده بانوان در زمینه های مختلف می باشد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در تشریح عملکرد روند خدمت رسانی صندوق استان گفت: این صندوق از ابتدای سال تا کنون با پرداخت تسهیلات توانسته است برای 2200 نفر در استان اشتغال ایجاد کند. امسال 2939 میلیارد اعتبار به صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی تخصیص یافته است که از ابتدای سال تا کنون 100 درصد اعتبارات جذب گردیده است.

وی ادامه داد: 97 درصد از این پرداختی‌های کارآفرینی امید خراسان رضوی به میزان 2850 میلیارد ریال مربوط به 1723 متقاضی در حوزه تولید و اشتغال بوده است. از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ 2127 میلیارد و 170میلیون ریال مربوط به 655 فقره پرونده تسهیلات در حوزه قراردادهای عاملیت تبصره 18سال 1400 بوده است که سبب ایجاد اشتغال برای 828 نفر شده است.

وی هچنین افزود: همچنین امسال در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل منابع مشترک با صندوق توسعه ملی برای 51 فقره پرونده مبلغ 123 میلیارد و 560 میلیون ریال پرداخت شده است که سبب ایجاد اشتغال برای 67 نفر شده است.

وی در پایان گفت: در راستای رسالتهای اجتماعی که صندوق کارآفرینی امید برای خود تعریف کرده است، یکی از تفاهم نامه های صنوق با سازمان زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر می باشد. این تفاهم نامه در راستای حمایت و ایجاد اشتغال برای زندانیانی که می‌خواهند دوباره به بستر جامعه برگردند، به دلیل این که مجددا درگیر آسیب‌های اجتماعی و سرخوردگی نشوند انجام شده است.همچنین تفاهم نامه هایی با سازمان اتوبوسرانی، در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان در شهرستان‌های مشهد، نیشابور و تربت‌حیدریه ، آستان قدس رضوی، جهاد کشاورزی، سازمان بهزیستی، وزارت راه و شهرسازی و ... نیز منعقد گردیده است

در ادامه محمد امین بابایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به جریانات و اتفاق های اخیر در جامعه گفتند: جنگ شناختی که علیه ایران و تخریب وجهه بین المللی زن ایرانی بوجود آمده برنامه های اجرایی هفته بزرگداشت زن در دستگاه های زیرمجموعه دراستان امسال با رویکرد جدیدی که باید با استفاده از گفتمان سازی و جهاد تبیین در همه عرصه ها، زن ایرانی را به جامعه بین المللی شناساند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش زن در جامعه افزودند: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از حکومت نبوی و علوی است و به همین دلیل توجه خاصی به جایگاه والای زنان، نقش و کرامت انسانی آنان دارد. زنان ما به عنوان نیمی از جامعه می توانند تأثیرات بسزایی در تربیت نیروهای انسانی توانمند و شایسته و فرزندان صالح داشته باشند.

بابایی درپایان جلسه بر برنامه ریزی جشنواره فرهنگی ورزشی دستگاه های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی دراستان خراسان رضوی تحت عنوان جشنواره فرهنگی ورزشی پهلوان شهید ابراهیم هادی تاکید نمود.

آدرس کوتاه شده: