پنجشنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ۲۱:۱۹ ۷۵۱
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

اشتغالزایی برای ۴۴ هزار نفر در روستاهای کشور با افتتاح ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: با افتتاح ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح اقتصادی به مناسبت دهه فجر برای حدود ۴۴ هزار نفر در روستاها و مناطق محروم کشور شغل ایجاد شد.

اشتغالزایی برای ۴۴ هزار نفر در روستاهای کشور با افتتاح ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، آیین افتتاح ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید به مناسبت دهه فجر با حضور امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و نعمت اله رضایی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با محوریت استان اصفهان و به صورت ارتباط تصویری با دیگر استان ها به بهره برداری رسید.

نعمت الله رضایی پنجشنبه در مراسم افتتاح ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح که به طور نمادین با بهره برداری از واحد تولید و بسته بندی آب معدنی در شهرستان فریدونشهر استان اصفهان انجام شد، اظهار داشت: این طرح ها که با حمایت صندوق کارآفرینی امید برای آن ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است تا پایان دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

او با بیان اینکه این طرح ها افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه را در مناطق روستایی فعال کرده است، افزود: صندوق کارآفرینی امید بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح ها پرداخت کرده است.

رضایی همچنین گفت: امسال ۱۶ هزار و ۱۰۰ طرح اقتصادی نیز در مناطق شهری و شهرک های صنعتی با حمایت صندوق کارآفرینی به بهره برداری رسید.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۷ هزار طرح اقتصادی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است، افزود: با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری که در قالب این طرح ها در مناطق مختلف کشور انجام شده است بسیاری از واحدها به چرخه تولید برگشته اند.

رضایی اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این طرح ها پرداخت شده است که با اجرای آنها ۱۱۱ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه رونق اشتغالزایی در روستاها اولویت صندوق کارآفرینی امید است، افزود: این صندوق در قالب تفاهم نامه ها با نهادهای اجرایی از طرح های خُردمقیاس، زودبازده و معیشت محور در روستاها حمایت می کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: در طرح ها باید به تولید کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و جایگزینی واردات با توسعه صادرات توجه شود.

به گفته او، اشتغالزایی نیازمند انسجام مدیریتی است تا دوگانگی در طرح ها ایجاد نشود.

رضایی تصریح کرد: طرح های احیای فعالیت های اقتصادی در اولویت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است و در این رابطه به توزیع عادلانه تسهیلات حمایتی در پهنه سرزمینی طرح ها توجه می شود.

وی با بیان اینکه نظارت های دوره ای بر فرایند اجرای طرح های اقتصادی از سوی صندوق کارآفرینی امید بطور جدی انجام می شود، افزود: بر این اساس افزون بر ۹۷ درصد طرح ها به اشتغال پایدار منتهی شده است.

همچنین با حضور امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، مراسم بهره برداری از ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال روستایی استان های اصفهان، بوشهر، ایلام، مرکزی، خوزستان و گلستان بطور همزمان در واحد تولید و بسته بندی آب معدنی روستای سیبک از مناطق سردسیر و سخت گذر شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان از طریق ارتباط دور سختی و تصویری برگزار شد.

با بهره برداری از واحد تولید و بسته بندی آب معدنی در روستای سیبک شهرستان فریدونشهر با ظرفیت ۳۰ هزار بطری در روز برای حدود ۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی این واحد تولیدی که در جوار چشمه لنگان فریدونشهر واقع شده تاکنون ۱۰ میلیاردتومان هزینه کرده که ۲ میلیارد تومان را صندوق کارآفرینی امید اعطا کرده است.

شهرستان برفگیر فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: