جمعه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۳۱ ۶۸۹
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

اقتصاد روستا از دغدغه های مهم دولت سیزدهم است

با حضور امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، 14هزار طرح اشتغال زایی در مناطق روستایی سراسر کشور با محوریت استان های بوشهر، ایلام، مرکزی، خوزستان، گلستان و اصفهان با تسهیلات قرض الحسنه به بهره برداری رسید.

اقتصاد روستا از دغدغه های مهم دولت سیزدهم است

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، برای این ۱۴هزار طرح اشتغال زایی که به صورت ویدیو کنفرانسی و با محوریت روستای سیبک شهرستان فریدونشهر استان اصفهان افتتاح شد ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

سید امیرحسین مدنی در آیین بهره برداری واحد تولید و بسته بندی آب معدنی در شهرستان فریدونشهر با بیان اینکه اقتصاد روستا از دغدغه های مهم دولت سیزدهم است، افزود: این طرح ها در بخش مشاغل خانگی، کارگاه های کوچک و احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بوده است.

مدنی اظهار داشت: امسال همچنین با اجرای ۱۴ هزار طرح اشتغال روستایی از سوی صندوق کارآفرینی امید در بخش های توسعه ای، تکمیلی و ایجادی ۴۴ هزار شغل با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد شده است.

او ادامه داد: در بخش شهری نیز بیش از ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی در کشور ایجاد شده است.

مدنی گفت: در یک سال گذشته، هشت هزار و ۲۶۰ طرح در بخش عمرانی و زیر بنایی نیز با ۱۲ هزار میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: این طرح ها که بیشتر شامل تامین آب آشامیدنی، برطرف کردن تنش آبی در روستاها، راه های روستایی، مدارس، خانه های بهداشت و برق رسانی است در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

مدنی با بیان اینکه در بودجه کشور توجه به جامعیت و یکپارچگی توزیع منابع اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال آینده بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این رابطه داشته باشیم که از این میان بیش از ۳۰ درصد سهم اشتغال روستایی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: