شنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰ ۷۵۸
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد:

ایجاد ۸۰۰۰ شغل در قالب اجرای نهضت احیا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تشریح عملکرد صندوق در اجرای طرح نهضت احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل از ایجاد ۸۰۰۰ شغل در قالب این طرح و بازگشت بنگاه‌ها به چرخه تولید خبر داد.

ایجاد ۸۰۰۰ شغل در قالب اجرای نهضت احیا

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، نعمت الله رضایی، با اشاره به تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید با معاونت توسعه روستایی اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید به عنوان نماینده معاون اول رئیس جمهور درخصوص احیای واحدهای اقتصادی در این طرح وارد شد تا بر این اساس طرح‌هایی که غیرفعالند و زیر ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند یا طرح‌های نیمه تمامی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند مورد حمایت قرار دهد.

وی از حمایت ۳۵۱ طرح توسط صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: در استای اجرای طرح نهضت احیا تاکنون بیش از ۶۲۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و ۲۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه در قالب این طرح‌ها احیا شده و به چرخه تولید برگشته و نزدیک به ۸۰۰۰ شغل نیز در قالب این طرح‌ها ایجاد شده است.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، سقف تعهد صندوق در تفاهم‌نامه مذکور ۱۰۰۰ طرح است که از میان طرح‌هایی که به صورت موردی معرفی شده مورد شناسایی قرار گرفته و باید مورد حمایت قرار گیرد و از مجموع ۱۰۰۰ طرحی که صندوق در این طرح تقبل کرده، ۳۵۱ طرح تاکنون عملیاتی شده و مابقی در قالب طرح مدار انجام خواهد شد.

رضایی درباره جزئیات طرح مدار نیز گفت: با همکاری معاونت توسعه روستایی طرحی تحت عنوان "رویداد مدار، مولد، دانش بنیان و اشتغال آفرینی روستایی" را با معاونت توسعه روستایی تدوین و پیاده‌سازی کردیم و طرح‌هایی که یا دانش بنیان باشند یا متاثر از فعالیت‌های دانش بنیان در حوزه روستاها باشند، در اولویت قرار دادیم و امیدواریم که تا نیمه اول امسال بتوانیم همه این طرح‌ها را به سقف تفاهم نامه و تعهد خود برسانیم./ ایسنا

انتهای پیام

منبع:
آدرس کوتاه شده: