دوشنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۰۸ ۱۲۹۴
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

امضای تفاهم نامه میان صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون

با هدف توسعه سرمایه گذاری بخش تعاون و حمایت از اشتغال روستایی و تسهیل ضمانت ها، این تفاهم نامه امروز میان نعمت اله رضایی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید و البرز محمدی مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه میان صندوق کارآفرینی امید و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، با اجرای این تفاهم نامه، درصورت اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید با کسری وثیقه مواجه شدند، می توانند از مفاد این تفاهم نامه بهره ببرند.

نعمت اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در جلسه امضای این تفاهم نامه با اشاره به رسالت صندوق کارآفرینی امید در حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک گفت: سال 1401 بیش از 95 درصد تسهیلات صندوق به طرح های اشتغالزا اختصاص یافت و بیش از 6 هزار و 700 میلیارد تومان، میزان پرداخت این تسهیلات در سراسر کشور بود.

رضایی با تاکید بر تمرکز صندوق در اشتغالزایی مناطق روستایی و محروم افزود: صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور 425 دفتر فعال دارد که روستاها نیز به راحتی از خدمات صندوق بهره مند می شوند.

او به پرداخت برخط تسهیلات صندوق اشاره کرد و اظهار داشت: با هدف آسان شدن شرایط دریافت تسهیلات و سرعت بخشی این روند، از ابتدای امسال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تا سقف 500 میلیون تومان به صورت الکترونیک پرداخت می شود.

البرز محمدی مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نیز در این جلسه گفت: این صندوق در سال 1388 با هدف تسهیل ضمانت ها در کسب و کارهای خرد و کوچک راه اندازی شد.

محمدی در خصوص ضمانت های این صندوق بیان کرد: سقف ضمانت نامه ها تا هفتاد درصد کل مبلغ اصلی تسهیلات و در مناطق محروم این میزان تا سقف هشتاد درصد کل تسهیلات خواهد بود و سقف ضمانت نامه های صادر شده از طرف صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، برای هر یک از فعالان اقتصادی تا میزان 210 میلیارد ریال خواهد بود.

او اظهار امیدواری کرد: با این تفاهم نامه روند دریافت تسهیلات بخصوص در مناطق محروم و روستای آسان تر شود.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: