سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۰۴:۴۵ ۱۱۶۲
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

صندوق کارآفرینی امید در مسیر خدمات تسهیلات برخط

ارائه خدمات بانکی برخط یکی از برنامه های اصلی امسال صندوق کارآفرینی امید است که فرآیند اجرایی آن با نرم افزارهای کاربردی آغاز شده است.

صندوق کارآفرینی امید در مسیر خدمات تسهیلات برخط

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، سرپرست مدیریت تجهیز منابع و سرمایه گذاری صندوق کارآفرینی امید کشور در جلسه شورای اداری استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه‌های صندوق در سال جاری دیجیتالی شدن و الکترونیکی کردن فرایند افتتاح حساب تا پرداخت تسهیلات صندوق در قالب سامانه است به نحوی که فرآیند امور دیجیتال و تسهیلات صندوق با آسان ترین روش انجام شود و به همین منظور نرم افزارهای کاربردی و سامانه‌هایی را ایجاد کردیم که از این طریق فرایند افتتاح حساب تا اعطای تسهیلات به شکل سامانه‌ای انجام پذیرد.

احسان مهدوی هزاوه افزود: هم اکنون پرداخت تسهیلات ضروری صندوق کارآفرینی امید بر بستر اینترنت انجام می شود و پرداخت طرح‌های اشتغالزا هم به زودی صرفا از طریق اینترنت صورت خواهد گرفت.

او در این جلسه اظهار داشت: الکترونیکی شدن فرآیندهای صندوق کارآفرینی امید به این مفهوم است که هیچ فردی به صورت حضوری پذیرفته نخواهد شد و تمامی مراحل از جمله معرفی از دستگاه های اجرایی، احراز هویت، صلاحیت سنجی، افتتاح حساب، دریافت و پرداخت منابع، اخذ ضمانت و حتی امضاء افراد بر بستر اینترنت انجام خواهد شد.

سرپرست مدیریت تجهیز منابع و سرمایه گذاری صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: تا سقف یک میلیارد تومان که عمده طرح‌های صندوق کارآفرینی امید را شامل می‌شود بدون مراجعه افراد تسهیلات پرداخت می‌شود و دستگاه‌های اجرایی امکان رصد روند پرداخت را دارند تا در صورت وجود کندی در این مسیر بتوانند مشکل را برطرف کنند.

تمجیدی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی که از سال 97 با مشارکت صندوق توسعه ملی در حال انجام است تاکنون صندوق کارآفرینی امید در استان بوشهر بیش از 1،200 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی در حمایت از کارآفرینان حوزه اشتغال روستایی پرداخت کرده است .

تمجیدی افزود: تسهیلات پرداختی به ساکنین روستا در طرح اشتغال پایدار روستایی موجب رونق اشتغال در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت شده و بستر ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار، زنان و روستاییان را فراهم کرده است.

او با تشریح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی صندوق استان بوشهر بیان کرد: با بررسی عملکرد شعب صندوق کارآفرینی امید در استان، بیشترین تعداد طرح‌های مشمول پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان بوشهر مربوط به طرح های کشاورزی با تعداد 694 طرح و مبلغ 590 میلیارد ریال که نزدیک به 50 درصد از تسهیلات پرداختی در این استان است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید بوشهر ادامه داد: همچنین177 طرح در بخش خدمات به مبلغ 306 میلیارد ریال، 38 طرح به مبلغ 133 میلیارد ریال در بخش گردشگری، 65 طرح به مبلغ 470 میلیارد ریال در بخش صنایع دستی، 47 طرح به مبلغ 130 میلیارد ریال در بخش صنعت بوده است که در مجموع 1،021 طرح به مبلغ بیش از 1،200 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر 74 فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ 354 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: