سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ۰۶:۵۴ ۶۶۳
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

ایجاد ۷۵۰۰ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: پیش‌بینی شده تا پایان امسال بیش از ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۳۵۰۰ طرح اشتغال‌زا پرداخت شود.

ایجاد ۷۵۰۰ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، نعمت‌اله رضایی در حاشیه دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید در دو سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ٧٠ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده که شامل ١١ هزار میلیارد تومان اعتباری بوده که به کارآفرینان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در قالب این تسهیلات، بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی مورد حمایت صندوق کارآفرینی قرار گرفته است. به گونه‌ای که در سال گذشته ۱۰۶ هزار فرصت شغلی در قالب ۴۰ هزار و ۸۷۷ طرح در سراسر کشور مورد حمایت قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور؛ حوزه فعالیت صندوق، طرح‌های خرد، کوچک، متوسط و معیشت محور است و عمدتا شامل طرح‌هایی می‌شود که تعداد شاغلین آنها زیر ٥٠ نفر هستند و مربوط به همه بخش‌های اقتصادی است.

رضایی ادامه داد: خوشبختانه صندوق کارآفرینی امید با توجه به ماهیت صندوق که یک موسسه عمومی غیردولتی است، می‌تواند در همه بخش‌ها فعالیت و طرح‌ها را مورد حمایت قرار دهد.

وی اضافه کرد: دفاتر این صندوق در همه شهرهای کشور مستقر و مشاوره‌های شغلی و اشتغال در کنار پرداخت تسهیلات به کارآفرینان ازائه می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور همچنین حمایت از کارآفرینان زن را از رویکردهای مهم این صندوق ذکر کرد و گفت: بیش از ۳۲ درصد کارآفرینانی که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده‌اند، بانوان هستند اما ۴۳ درصد شاغلین طرح‌های مورد حمایت صندوق را زنان تشکیل می‌دهند.

رضایی با بیان اینکه اولویت فعالیت صندوق با مناطق روستایی و محروم است، تصریح کرد: به دلیل پراکندگی روستاها در کشور، صندوق کارآفرینی امید در راستای ارائه خدمات بهتر اقدام به پرداخت غیرحضوری تسهیلات کرده است.

وی گفت: در حال حاضر تمام تسهیلات ضروری به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود و پرداخت وام‌های زیر یک میلیارد تومان نیز به صورت غیرحضوری پیش بینی شده و تا یکماه آینده این موضوع به صورت کامل عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور خاطرنشان کرد: طرح‌های خرد، کوچک و متوسط که مورد حمایت قرار می‌گیرند، سه ویژگی مهم دارند از جمله اینکه سرانه ایجاد اشتغال آنها پایین است، زود بازده هستند و البته ناپایدارند که برای پایداری آنها، علاوه بر ارزیابی کارآفرین، همسویی بین سیاست‌های بخشی و منطقه ای ضروری است، که ذز این راستا طرح ها باید از طریق دستگاههای اجرایی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند.

رضایی اضافه کرد: طی دو سال اخیر پرداخت‌ تسهیلات به طرح‌ها، با توجه به نظارت‌های انجام شده، میزان پایداری طرح‌‌های ما بیش از ۹۸ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که شفافیت یکی از اصول مهم دولت و نظام بانکی است، در این راستا سامانه‌ای راه‌اندازی شده و اطلاعات افراد در صورت دریافت تسهیلات و جزییات آن قابل مشاهده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: استان فارس سال گذشته برای یک هزار و ٦٢٢ طرح از تسهیلات اشتغالزای صندوق به میزان دو هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال استفاده کرده است.همچنین زمینه ایجاد اشتغال ۴۲۰۰ نفر حاصل از اجرای این طرح‌ها فراهم کرده است.

رضایی اعلام کرد: امسال نیز پیش‌بینی شده تا پایان امسال بیش از ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۳۵۰۰ طرح اشتغالزا پرداخت شود.در قالب اجرای این طرح‌ها بیش از ۷۵۰۰ فرصت شغلی تثبیت یا ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین در راستای سفر رئیس جمهور به استان فارس نیز یک تفاهم‌نامه ۳ هزار میلیارد ریالی بین صندوق کارآفرینی امید، استانداری فارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان منعقد شد که در قالب این مهم به طرح‌های خرد و دانش بنیان تسهیلات تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور تصریح کرد: این صندوق در سال گذشنه ۱۰.۶ درصد از اشتغال ایجاد شده در کشور را به خود اختصاص داد.

منبع:
آدرس کوتاه شده: