چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ۰۵:۲۴ ۶۰۷
طبقه بندی:
  • اخبار ادارات شهرستان ها
  • اخبار سازمان
چچ

تعاونی های پرورش ماهی در قفس بوشهر زیر چتر صندوق کارآفرینی امید

14 تعاونی طرح پرورش ماهی در قفس با حمایت مالی و اعطای تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر با سرمایه گذاری بیش از 320 میلیارد ریال و ظرفیت 420 تن در شهرستان تنگستان استان بوشهر ایجاد و فاز نخست آن به بهره برداری رسید.

تعاونی های پرورش ماهی در قفس بوشهر زیر چتر صندوق کارآفرینی امید

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر گفت: یکی از ظرفیت‌های عظیم کشور و استان بوشهر دریا است که امروزه بر مبنای آن اقتصاد دریامحور مطرح شده و در این بین پرورش ماهی در قفس از اهمیت ویژه ای برخودار است.

تمجیدی برخورداری ظرفیت پرورش ماهیان دریایی در قفس در استان بوشهر را یک ظرفیت در حال پیشرفت خواند وگفت: پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش بنیان، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و … است و بدون شک با بها دان به این ظرفیت و رفع موانع توسعه ایی آن می توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

وی گفت: در فاز نخست این طرح در۲ قفس از 6 قفس نصب شده در دریا ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی از نوع سیباس آسیایی (باراموندی) با میانگین وزنی ۵۰ گرم ذخیره سازی شده است.

هادی تمجیدی بیان کرد: با توجه به ذخیره سازی انجام شده پیش بینی می‌شود تیر ماه سال آینده ۱۷۰ تن برداشت ماهی از این طرح انجام و روانه بازار شود.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر در برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی تولید ۲۱۲ هزار تن محصولات آبزی پروری در افق ۱۴۰۴ برای این استان تعریف شده است که شیلات استان بوشهر علاوه بر بخش میگو در دیگر زیربخش های آبزی پروری فعال شده و اقدامات مؤثری انجام داده است که یکی از این موارد همین طرح پرورش ماهی در قفس می باشد.

تمجیدی یادآور شد: استان بوشهر از نظر تعداد مزرعه و میزان ذخیره سازی بچه ماهی در کشور در جایگاه نخست قرار دارد و شیلات این استان تا قبل از دهه ۷۰ تنها در صید و صیادی فعال بود و پس از آن صنعت پرورش میگو شکل گرفت و امروز این استان به عنوان قطب پرورش میگو در کشور شناخته می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر 14 مزرعه پرورش ماهی در قفس با ۶ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت در استان بوشهر نصب شده است و اسکله پشتیبان این طرح در بخش ساحلی روستای بندر رستمی در شهرستان تنگستان احداث گردیده و با افتتاح این طرح زمینه اشتغال بیش از 69 نفر مستقیم و 28 نفر غیرمستقیم فراهم شده است.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران استقبال خوبی از پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در شهرستان تنگستان دارند و با جلسات متعددی که با سرمایه گذاران و اداره شیلات استان صورت گرفته تاکنون حدود ۴۰ نفر متقاضی برای سرمایه گذاری در بخش پرورش ماهی در قفس در شهرستان تنگستان تشکیل پرونده داده‌اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر با اشاره به فعالیت چرخه آبزی پروری در شهرستان تنگستان گفت: این شهرستان در تکثیر و پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، تولید بچه ماهی، جلبک و صدف دریایی یکی از شهرستان‌های مهم و قطب آبزی پروری استان بوشهر به شمار می رود.

تمجیدی ادامه داد: شهرستان تنگستان علاوه بر اینکه قطب آبزی پروری استان بوشهر به شمار می رود با تولید بیش از ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه لارو به عنوان قطب تکثیر میگو نیز شناخته می‌شود.

او افزود: در اجرای این طرح در زمان حاضر ۶ قفس پرورش ماهی در هشت مایلی آب‌های تنگستان در دریا نصب شده است.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه 34 تعاونی فعال عضو اتحادیه هستند که هر تعاونی دارای 7 عضو می باشد و از این تعداد 14 تعاونی قفس ساخته اند یا در حال ساخت قفس هستند و درخواست تسهیلات داده اند، امید است در آینده با ابلاغ اعتبارات جدید و پوشش تسهیلاتی تمامی تعاونی ها، جهت ایجاد و توسعه این طرح اقدامات موثری صورت پذیرد.

منبع:
آدرس کوتاه شده: