چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۵۱ ۳۰۵
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

با حضور منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد؛

افتتاح ۸ هزار طرح کسب و کار خرد، کوچک و متوسط در سراسر کشور

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: همزمان با خجسته روزهای اعیاد شعبانیه، بیش از ۸ هزار طرح اشتغالزایی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور با اعتباری بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

افتتاح ۸ هزار طرح کسب و کار خرد، کوچک و متوسط در سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، هادی آقابابایی در آیین افتتاح این طرح ها که در استان قم به صورت حضوری و در دیگر استان ها از طریق ارتباط آنلاین برگزار شد بیان کرد: حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال است که در حوزه‌هایی نظیر صنعت، کشاورزی، خدمات و زنان کارآفرین مورد حمایت قرار گرفتند.

آقابابایی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی متعلق به زنان کارآفرین است افزود: با افتتاح این طرح ها نزدیک به 43 هزار فرصت شغلی در سراسر کشور به خصوص مناطق روستایی و کم برخوردار ایجاد و یا تثبیت شد.

او با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید یک نهاد مالی تخصصی در حوزه حمایت از کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط است اظهار داشت: در این حوزه صندوق،۱۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد کرده و این حاکی از ظرفیت بالای این صندوق در توسعه مشاغل خرد است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید یادآور شد: کشورهای در حال توسعه و حتی پیشرفته، تمرکز خود را بر حمایت از کسب‌وکارهای خرد گذاشته‌اند، در برخی کشورها نیز بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی از محل کسب و کارهای خرد صورت می‌گیرد.

آقابابایی افزود: بیش از ۷۰ درصد منابع مالی این کشورها هم، مختص حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط است.

او با بیان اینکه ما همچنان با این رقم فاصله داریم گفت: این ظرفیت در صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک نهاد مالی تخصصی به وجود آمده‌است تا بتواند توسعه بخش کسب و کارهای خرد باشد.

آقابابایی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید با برخورداری از یک ظرفیت نیروی انسانی عظیم همچنین شبکه وسیع و زیرساخت‌های فن‌آوری می‌تواند بیش از ده‌ها برابر عملیات پرداخت را در حوزه تسهیلات و خدمات انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: