چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲ ۲۵۳
طبقه بندی: اخبار سازمان
چچ

معاون اجرایی رئیس جمهور:

هفت هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت

معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید، با بیان اینکه فعال‌سازی واحدهای معطل مانده، تعطیل و یا نیمه فعال از تاکیدهای مهم ریاست جمهوری است گفت: درحال حاضر تعداد واحدهای تولیدی صنعتی تعطیل یا نیمه فعال کشور که به چرخه تولید بازگشته‌اند وارد کانال هفت هزار واحد شده‌است.

هفت هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، محسن منصوری در آیین بهره‌برداری همزمان هشت‌هزار طرح اقتصادی صندوق کارآفرینی امید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اعتبارات این تعداد طرح‌ خُرد، کوچک و متوسط از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی اُمید تامین شده‌است.

وی در این مراسم که در شهرک صنعتی شکوهیه قم برگزار شد با ذکر این نکته که بخش زیادی از این تسهیلات به واحدهای راکد و نیمه فعال که عمدتا در مناطق محروم کشور قرار دارند، اختصاص پیدا کرده‌است خاطرنشان کرد: فعال کردن واحدهای تولیدی صنعتی که به هر دلیلی با کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند، از سیاست‌های مهم دولت و از تاکیدهای رئیس جمهور است.

منصوری همچنین با یادآوری اینکه تعداد واحدهای صنعتی راکد یا نیمه فعال در کشور وارد کانال هفت هزار واحد شده‌است بیان داشت: از ابتدای دولت سیزدهم، عزم مسئولان بر رونق بخشیدن به واحدهایی که با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند، تمرکز داشته‌است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود صندوق کارآفرینی امید را از موثرترین نهادهای مالی کشور توصیف کرد و گفت: فعالیت این صندوق روی حوزه کسب‌ و کارهای خُرد و اجتماعی متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید بیش از ۴۰۰ شعبه در کشور دارد تصریح کرد: در هر استان، سراغ واحدهای کوچک می‌رویم، عارضه‌یابی نموده و مشورت می‌دهیم، آنجایی که به مشورت مدیریتی و تامین مالی نیاز است کمک‌های لازم صورت می‌گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور کار صندوق کارآفرینی امید را کاری ارزشمند دانست و گفت: این صندوق در راستای ایجاد عدالت برنامه‌های خود را هدف‌گذاری کرده و با تلاش و دقت به دنبال رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی است، از طرفی دیگر توجه به مناطق کم برخوردار و سرمایه‌های معطل‌مانده مردم از ویژگی‌های دیگری است این صندوق دارد.

منصوری خاطرنشان کرد: امروز در سراسر دنیا ثابت‌شده که حمایت از بنگاه‌های اقتصادی خرد و کوچک از راهکارهای مهم رشد اقتصاد و تولید در کشور است، واحدهایی که با تسهیلات کمتر، خروجی بیشتر و بهتری دارند.

وی رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم را از مهم‌ترین آثار این برنامه‌ها دانست و گفت: این کار موجب می‌شود بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف شود، برای مثال اگر فردی اشتغال پایدار داشته باشد و بتواند هزینه‌های زندگی خویش را تأمین کند هرگز دچار انحراف نمی‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: صندوق کارآفرینی امید ظرفیت‌های مهم و مؤثری در کشور دارد و یک صندوق حمایتی است، متأسفانه گاهی اوقات در برخی استان‌ها ظرفیت‌های این صندوق مغفول می‌ماند و توجه جدی به آن نمی‌شود.

وی پرداخت تسهیلات با کمترین ضمانت‌ و تعهدات برای تولیدکنندگان را از ویژگی‌های این صندوق برشمرد و گفت: دولت به دنبال تقویت صندوق ‌کارآفرینی در کشور است و تولیدکنندگان توجه داشته باشند به هر میزان که منابع به این صندوق بیاورند ما ۲ برابر به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان ساخت: از استانداران کشور انتظار داریم از این صندوق پشتیبانی کرده و از آن حمایت کنند.

همزمان با خجسته روزهای اعیاد شعبانیه، بیش از ۸ هزار طرح اشتغالزایی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید با اشتغال ۴۲ هزار و ۶۸۶ نفر و با اعتباری بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در سراسر کشور با دستور منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

منبع:
آدرس کوتاه شده: