یکشنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۴۹ ۱۶۲
طبقه بندی:
  • اخبار ادارات شهرستان ها
  • اخبار سازمان
چچ

۱۰۳۵ شغل با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق در سال گذشته ۸۶۳ فقره تسهیلات یعنی معادل حدود ۲ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده و در مجموع برای هزار و ۳۵ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

۱۰۳۵ شغل با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، همت الله ناصری با اعلام این خبر افزود: ۳۹۶ فقره یعنی حدود ۹۱۰ میلیارد ریال در بخش خدمات، ۱۳۰ فقره بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال در بخش صنعت و ۱۸۷ فقره یعنی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید در میان بانک‌های عامل استان در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه نخست را کسب کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از سیاست های جدید این صندوق در دولت سیزدهم احیا و بازگشت واحدهای تولید راکد و غیرفعال به چرخه تولید بوده که این صندوق در استان با پرداخت تسهیلات و نظارت دقیق توانست ۱۹ طرح کشاورزی، خدماتی، صنعتی را به چرخه تولید برگرداند.

ناصری ابراز کرد: ۵۳۸ میلیارد ریال به این ۱۹ واحد تولیدی پرداخت شد و در مجموع برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است.

وی ابراز کرد: سال گذشته با پرداخت ۱۱۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات روستایی و عشایری هفت باشگاه ورزشی راه‌اندازی شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۰ فقره تسهیلات ضروری افزون بر ۴۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ پرداخت شده است.

ناصری بیان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ۶ طرح با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال به این صندوق معرفی شد که صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را طی سه سال به آنها پرداخت می‌کند.

وی افزود: همچنین مقرر شده شرکت نفت استان از محل مسئولیت های اجتماعی مبلغی را برای رفع مشکلات مردم و بیکاری جوانان در این صندوق قرار دهد تا از این طریق به این افراد تسهیلات پرداخت شود.

ناصری تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های دولتی و خصوصی را دارد، شرکت‌ها در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌توانند با صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه منعقد کند و بر اساس آن به کارکنان خود تسهیلات ضروری پرداخت کنند و یا در اشتغال‌زایی جوانان سهیم باشند.

کارخانه ها و واحدهای تولیدی مطرح استان می‌توانند در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، اعتباری را نزد صندوق کارآفرینی امید بگذارند و صندوق هم دوبرابر آن را می‌گذارد و به معرفی‌شدگان از سوی این شرکت‌ها تسهیلات اشتغال‌زایی یا ضروری پرداخت می‌شود، این مسئله علاوه بر جلوگیری از خیلی از آسیب‌ها می‌تواند به اقتصاد خانواده آن فرد کمک شایانی کند.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع:
آدرس کوتاه شده: